Telewizja Polska w trakcie kampanii będzie informowała widzów o potrzebie posiadania zgodnego z nowym standardem sprzętu odbiorczego oraz przestrojenia odbiorników i aktualizacji listy kanałów, by po zmianie standardu nadal odbierać swoje ulubione programy. W tym celu zaplanowano emisję ponad dwóch tysięcy spotów, które od 27 listopada będą emitowane na antenach TVP1, TVP2, TVP3, TVP Rozrywka, TVP INFO, TVP Historia, TVP Kultura, TVP Nauka, TVP Kobieta, TVP Sport oraz w mediach społecznościowych i na stronach internetowych TVP. Informacje o nadchodzących zmianach w systemie nadawania będą systematycznie pojawiać się w „Wiadomościach”, „Panoramie” i „Teleexpresie”, w programach ośrodków regionalnych TVP, a także w programach rozrywkowych - takich jak „Pytanie na Śniadanie” oraz w Telegazecie, aplikacjach TVP i na stronie telewizja naziemna.pl.
Przełączenie na nowy system nadawania odbędzie się w dwóch etapach: nocy z 14 na 15 grudnia (zachodnia część Polski) i z 18 na 19 grudnia (wschodnia część Polski).
Po zmianie standardu widzowie, którzy wciąż korzystają ze starych urządzeń nie będą już mieli możliwości odbioru programów TVP nadawanych z MUX-3 w cyfrowej telewizji naziemnej, czyli TVP1, TVP2, TVP3, TVP Historia, TVP Sport i TVP Info. Z kolei widzowie, którzy już dzisiaj odbierają programy telewizyjne w nowym standardzie będą musieli jedynie przestroić swoje odbiorniki i zaktualizować listę kanałów.