• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

W listopadzie widzowie wybrali ofertę Telewizji Polskiej

16:31, 01.12.2023
W listopadzie widzowie wybrali ofertę Telewizji Polskiej!!! pusty LEAD !!!

W listopadzie liderem anten była TVP1 ze średnim udziałem na poziomie 7,7%, na drugim miejscu znalazła się TVP2, a udział tej anteny wyniósł 7,4%. W zestawieniu TOP10 programów miesiąca znalazło się aż 8 propozycji należących do Telewizji Polskiej. Na pierwszym miejscu był mecz Polska - Czechy w eliminacjach do Euro 2024, który 17 listopada w TVP1 i TVP Sport obejrzało aż 4,6 mln widzów. W listopadzie poznaliśmy zwycięzcę 21. „Konkursu Piosenki Eurowizji Junior Nicea 2023”. Transmisję finału na trzech antenach TVP1, TVP Polonia i TVP ABC oglądało prawie 2 mln widzów. W tym miesiącu zakończyła się 14. edycja „The Voice of Poland”. Finałowy odcinek show obejrzało 1,7 mln widzów. Wśród anten tematycznych znaczący wzrost udziałów w badanych grupach wiekowych rok do roku odnotowały: TVP Info, TVP Nauka oraz TVP Dokument.

 
Fot. Jan Bogacz / TVP, Corinne Cumming / EBU, Leszek Szymański / PAP

W listopadzie telewizja publiczna towarzyszyła widzom podczas wielu wydarzeń kulturalnych, patriotycznych i sportowych.

Spotkanie reprezentacji Polski i Czech w ramach eliminacji do Euro 2024 było najliczniej oglądanym programem minionego miesiąca. Łącznie w TVP1 i TVP Sport obejrzało mecz 4,6 mln widzów, a udział w paśmie wyniósł 36,3%.

21 listopada Polacy rozegrali na Stadionie Narodowym mecz towarzyski z Łotwą. Zwycięstwo naszej reprezentacji oglądało w TVP1 i TVP Sport 2,5 mln osób (udział w paśmie 20,7%).

Na drugim miejscu TOP10 programów miesiąca znalazło się orędzie Prezydenta RP, Andrzeja Dudy transmitowane 6 listopada na antenach TVP1, w TVP Info i TVP Polonia. Widownia wyniosła 4,2 mln osób, natomiast udział ukształtował się na poziomie 30,6%.

Transmitowane w TVP Info 27 listopada zaprzysiężenie nowego rządu RP obejrzało 1,1 mln widzów (udział 11,1%).

Główne wydanie „Wiadomości” emitowane „na żywo” w TVP1, TVP Info i TVP Polonia oglądało w minionym miesiącu 2,7 mln widzów (udział w paśmie 21,3%), co zapewniło przewagę nad programami informacyjnymi konkurencji.

Widzowie od września mogą śledzić losy bohaterów programu „Rolnik szuka żony” i od samego początku show cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem – w listopadzie oglądało go 2,7 mln osób przy udziale 21,5%. 10. edycja programu kończy się 10 grudnia.

W listopadzie zakończyła się 14. edycja emitowanego w TVP2 show „The Voice of Poland”. Cały sezon oglądało 1,55 mln widzów, udział w paśmie wyniósł 13,1%.

W minionym miesiącu TVP1 rozpoczęła emisję serialu kostiumowego „Kamerdyner”. Dotychczas serial oglądało średnio 2,1 mln widzów z udziałem na poziomie 15,0%. Piąty i ostatni odcinek zostanie wyemitowany 3 grudnia.

Średnia oglądalność premierowych odcinków programu „Jeden z dziesięciu” w listopadzie wyniosła 1,1 mln widzów przy udziale 8,8%. Finałowy odcinek 140. edycji śledziło na antenie Jedynki 1,5 mln osób (udział 12,4%).

Listopadowe wydania „Pytania na śniadanie” w TVP2 były liczniej oglądane niż program konkurencji. W grupie 4+ widownia „Pytania na śniadanie” w tym miesiącu wyniosła 421 tys. widzów, przy udziale 8,5%.

Także Narodowe Święto Niepodległości widzowie uczcili z Telewizją Polską. Transmisję uroczystych obchodów 105. rocznicy odzyskania niepodległości w TVP1 i TVP Polonia obejrzało średnio 1,3 mln widzów, a udział w paśmie wyniósł łącznie 14,3%, natomiast w TVP INFO transmisję oglądało ponad 770 tys. widzów (udziały 8,7%). „Koncert dla Niepodległej. Matejko – obrazy polskiej duszy” w reżyserii Mateusza Grzesińskiego obejrzało w Jedynce w momencie najwyższej oglądalności ponad 1 mln widzów. Mszę Świętą w intencji Ojczyzny ze Świątyni Opatrzności Bożej oglądało w TVP1 i TVP Polonia ponad 670 tys. widzów (łączne udziały 8,1%).

Wyższe udziały, porównując rok do roku we wszystkich analizowanych grupach wiekowych widzów, zanotowały TVP Info (wzrost w grupie 4+ o 25,8%, w grupie 16-49 o 11,8% i w grupie 16-59 o 16,5%), TVP Nauka (wzrost w grupie 4+ o 28,6%, w grupie 16-49 o 44,4% i w grupie 16-59 o 25%) oraz TVP Dokument, który w grudniu będzie obchodził 3. urodziny (wzrost w grupie 4+ o 22,2%, w grupie 16-49 o 44,4% i w grupie 16-59 o 33,3%).


 

Dane Nielsen Media