W minionym miesiącu flagowe programy Telewizji Polskiej oglądały miliony widzów. Wśród seriali niezmiennie liderem pozostaje „M jak miłość” – premierowy odcinek serialu emitowany 23 stycznia zgromadził aż 2,9 mln widzów, przy udziałach 23,3%. Zainteresowaniem widzów cieszą się również nowe propozycje Telewizji Polskiej – w styczniu w TVP1 zadebiutował serial historyczny „Zatoka szpiegów”. W każdą niedzielę losy młodego oficera Abwehry ogląda średnio 1,7 mln widzów, przy udziałach 12,8%. Największą widownię zgromadził pierwszy odcinek serialu: obejrzało go ponad 2 mln widzów, kolejne odcinki oglądało średnio ponad 1,6 mln osób.
Programem rozrywkowym, który w styczniu w każdą sobotę gromadzi rekordową widownię jest 5. edycja muzycznego show Dwójki „The Voice Senior”. W tym roku w gronie trenerów znaleźli się: Maryla Rodowicz, Alicja Węgorzewska, Tomasz Szczepanik oraz Halina Frąckowiak. Ich wokalne spotkania z seniorami gromadzą średnio 1,7 mln widzów, udział stacji w tym czasie wyniósł 13,9%. TVP2 w tym paśmie była liderem rynku telewizyjnego.
Co roku, w styczniu, sportowych emocji dostarcza kibicom Turniej Czterech Skoczni. W tym roku, po raz pierwszy, w ramach Pucharu Świata w skokach narciarskich, odbył się „PolSKI Turniej”. Sportowcy rywalizowali na trzech skoczniach: w Wiśle, Zakopanem i Szczyrku. 13 stycznia Puchar Świata w Wiśle na obiekcie im. Adama Małysza w TVP1 i TVP Sport oglądało ponad 1,7 mln widzów (udział 16,3%). Jeszcze większą widownię zgromadził kolejny dzień zmagań skoczków, który w TVP1 i TVP Sport oglądało prawie 2 mln osób (udział 17,3%). W trakcie weekendu 20 – 21 stycznia skoki na skoczni w Zakopanem gromadziły po 2 mln widzów, przy prawie 20% udziałów. Dużą widownię gromadziły również Mistrzostwa Świata w lotach narciarskich. Najwyższą widownię uzyskała transmisja w niedzielę, 28 stycznia, kiedy w TVP1 i TVP Sport narciarzom kibicowało prawie 2,5 mln widzów, co pozwoliło uzyskać 24,2% udziałów w paśmie.
W TOP10 programów miesiąca znalazły się również serwisy informacyjne Telewizji Polskiej. Najchętniej oglądanym programem informacyjnym emitowanym na antenach TVP okazał się w minionym miesiącu „Teleexpress”. Program emitowany po przerwie, od 4 stycznia uzyskuje średnią widownię łącznie na trzech antenach: TVP1, TVP Info i TVP Polonia na poziomie 1,9 mln widzów, z udziałem 19,8%. Pierwszy telewizyjny wywiad Premiera Donalda Tuska emitowany „na żywo” z siedziby Kancelarii Prezesa Rady Ministrów 12 stycznia obejrzało na antenach TVP 1,7 mln widzów (udział 13,3%).
Wśród kanałów tematycznych, w porównaniu do stycznia poprzedniego roku, znaczącą dynamikę wzrostu odnotowały TVP Nauka, TVP Dokument oraz TVP Kobieta. W grupie 4+ największy wzrost udziałów osiągnęły TVP Nauka (wzrost o 76,5%) i TVP Dokument (wzrost o 55,6%). W grupie 16-59 najwyższy wzrost udziałów zanotował TVP Dokument (o 75%), TVP Nauka (o 53,3%) oraz TVP Kobieta (o 38,1%). W grupie 16-49 największy wzrost udziałów zdobył również TVP Dokument (o 66,7% rok do roku), TVP Kobieta (o 33,3%) i TVP Nauka (o 30,8%). Dynamikę wzrostu w porównaniu rok do roku odnotowała również TVP Polonia. Antena w grupie 4+ powiększyła swój udział o 14,3% osiągając w styczniu 0,32%, w grupie 16-59 zanotowała wzrost udziałów o 7,4% , a w grupie 16-49 o 16%.
Dane: Nielsen Media