• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Liczna widownia oferty serialowej, rozrywkowej i informacyjnej TVP w weekend

17:16, 04.03.2024
Liczna widownia oferty serialowej, rozrywkowej i informacyjnej TVP w weekend!!! pusty LEAD !!!

Ponad 1,8 mln widzów obejrzało w momencie najwyższej oglądalności ostatni odcinek serialu TVP1 „Zatoka szpiegów”. Ponad 1,8 mln widzów w momencie najwyższej oglądalności obejrzało kolejny odcinek programu TVP2 „The Voice Kids”. Widzowie w weekend w TVP licznie oglądali program informacyjny „19.30”. W piątek, 1 marca emitowane w Dwójce „Pytanie na śniadanie” w trzech grupach wiekowych: 4+, 15-59 i 16-49 było liczniej oglądane niż program konkurencji, a w niedzielę, 3 marca rekord udziałów zanotował TVP Sport, był to najwyższy wynik kanału od września ubiegłego roku. W dniach 1-3 marca w Glasgow odbyły się halowe mistrzostwa świata w lekkoatletyce, a transmisje zawodów widzowie mogli oglądać w TVP1, TVP Sport oraz w serwisach internetowych TVP.

 
Fot.: materiały promocyjne TVP, „Zatoka szpiegów”

Serial historyczny „Zatoka szpiegów” okazał się sukcesem Telewizji Polskiej. Widownia historii o młodym oficerze Abwehry, który zostaje alianckim szpiegiem to średnio ponad 1,7 mln osób, z udziałami na poziomie 12,9%. Każdy z emitowanych odcinków trafiał do weekendowych rankingów TOP10 najliczniej oglądanych programów na rynku telewizyjnym. Ostatni odcinek oglądało w momencie najwyższej oglądalności ponad 1,8 mln widzów.W sobotni wieczór zmagania młodych uczestników talent show „The Voice Kids” śledziło średnio 1,5 mln widzów, co przełożyło się na 12,1% udziałów. Tytuł ten znalazł się w TOP10 weekendu.

W niedzielę liczną widownie zgromadził również program informacyjny „19.30”, który w TVP1, TVP INFO i TVP Polonia oglądało prawie 2 mln widzów, przy łącznych udziałach na poziomie 15,2%. Program znalazł się także w TOP10 weekendu. W sobotę i niedzielę „19:30” pokonała program informacyjny Polsatu „Wydarzenia”.

W miniony piątek „Pytanie na śniadanie” wygrało z konkurencją zarówno pod względem widowni, jak i udziałów w grupach 4+, 15-59 i 16-49. 1 marca program w grupie 4+ oglądało średnio 344 tys. osób, udziały kształtowały się na poziomie - 8,1%. W grupie 15-59 widownia była na poziomie 180 tys. widzów (udziały 9,4%), a w grupie 16-49 program oglądało 148. tys. osób, przy udziałach na poziomie 11,3%.

Zainteresowaniem widzów cieszyły się w weekend również halowe mistrzostwa świata w lekkoatletyce. W piątek, 1 marca wieczorną transmisję w TVP1 przynajmniej przez 1 minutę (zasięg 1 minutowy) śledziło ponad 1,8 mln widzów w grupie 4+. W TVP Sport najliczniejszą widownię osiągnęła transmisja w niedzielny wieczór, w momencie najwyższej oglądalności zawody śledziło ponad 865 tys. widzów. Rywalizacje najlepszych lekkoatletów zanotowały także wysoką oglądalnością w serwisach internetowych TVP – zawody miały dotychczas 175 tys. odtworzeń. W sobotę i w niedzielę w TOP10 anten znalazł się TVP Sport, niedzielne udziały kanału sportowego TVP były najwyższe od września 2023 roku i wynosiły 3,1%.

Dane: Nielsen Media