W wiosennej ofercie Telewizji Polskiej znalazły się zarówno nowe produkcje, jak i kontynuacje znanych i lubianych przez widzów programów. W niedzielny wieczór w Jedynce premierę miał długo oczekiwany przez widzów serial kostiumowy produkcji Telewizji Polskiej pt. „Matylda”. Wczorajszy odcinek obejrzało ponad 2 mln widzów, przy udziale na poziomie 14,8%. Serial pokonał konkurencję i był liderem pasma. Losy młodej buntowniczki, córki uczestnika Powstania Styczniowego, Matyldy Bilińskiej można śledzić także na VOD TVP od 28 stycznia br. Do 10 marca serial zanotował w internecie 137,7 tys. odtworzeń oraz 73,6 tys. użytkowników. Kolejny odcinek „Matyldy” w TVP1 już 17 marca, o godz. 20:20.
W sobotę, 9 marca przesłuchania w ciemno w „The Voice Kids” w TVP2 oglądało średnio 1,6 mln widzów, co przełożyło się na 13,7% udziału, program był również liderem w swoim paśmie.
Na antenę Jedynki powrócił lubiany przez widzów program, który udowadnia, że na spełnianie marzeń i poszukiwanie miłości nigdy nie jest za późno – „Sanatorium miłości”. W niedzielę w pierwszym odcinku poznaliśmy dwunastu bohaterów 6. edycji programu. Premierowy odcinek obejrzało ponad 1,6 mln widzów, a udział wyniósł 13,5%.
Przez cały miniony weekend liczną widownię, większą niż program informacyjny Polsatu „Wydarzenia”, zgromadził również program informacyjny Telewizji Polskiej „19.30”. W TVP1, TVP INFO i TVP Polonia w piątek oglądało go prawie 1,6 mln widzów (udział 13,9%), w sobotę 1,5 mln widzów (udział 13,6%), natomiast w niedzielę 1,9 mln (udział 14,5%).
„Będziemy mieszkać razem” to kolejna nowa propozycja w wiosennej ramówce Telewizji Polskiej. Serial jest opowieścią o losach Polaków i Ukraińców w pierwszych miesiącach wojny, która wybuchła tuż za naszą granicą. Widownia pierwszego odcinka emitowanego w piątek w Jedynce wyniosła 860 tys. widzów, udział 7,1%.
W piątek w TVP2 zadebiutował również program „Muzyka na dobry wieczór”, czyli cykl monograficznych koncertów, w których swoją twórczość zaprezentują artyści polskiej sceny muzycznej. Gwiazdą pierwszego koncertu była Kayah. Program „Kayah na dobry wieczór” obejrzało 411 tys. widzów (udział 3,5%).
Dane: Nielsen Media