Najliczniejszą widownią wśród weekendowych propozycji Telewizji Polskiej cieszył się nowy serial TVP1 „Matylda”. W niedzielny wieczór, losy młodej buntowniczki, córki uczestnika Powstania Styczniowego, Matyldy Bilińskiej, w którą wciela się Maria Kowalska, śledziło średnio prawie 1,9 mln widzów z udziałem na poziomie 13,8%. Serial kostiumowy „Matylda” wygrał z programami konkurencji.
Sobotni wieczór należał do bezkonkurencyjnego „The Voice Kids”. Zmagania młodych uczestników talent show Dwójki śledziło średnio 1,6 mln widzów, co przełożyło się na 13,6% udziałów.
Drugim odcinkiem programu TVP1 „Sanatorium miłości” zainteresowało się średnio 1,6 mln widzów, przy udziałach na poziomie 13,4%.
Liczną widownię osiągnęły także weekendowe wydania „19.30”. W TVP1 i TVP Polonia w piątek „19.30” oglądało prawie 1,5 mln widzów (udziały 12,5%), w sobotę w TVP1 i TVP Polonia i TVP INFO ponad 1,5 mln widzów (udziały 13,5%), natomiast w niedzielę prawie 1,8 mln widzów na trzech antenach (udział 13,9%). Zarówno w piątek, w sobotę, jak i w niedzielę wydania głównego programu informacyjnego Telewizji Polskiej wygrały z programem informacyjnym konkurencji - „Wydarzeniami”.
W niedzielę, 17 marca pierwszy odcinek wiosennej edycji „Szansy na sukces. Opole 2024” w TVP2 obejrzało średnio 929 tys. widzów przy udziale pasma 9,4%. Program prowadzi Artur Orzech, a zwycięzca całego sezonu programu zaśpiewa w koncercie „Debiuty” podczas 61. Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu.
W niedzielę, 17 marca na antenę TVP1 powrócił „Magazyn Ekspresu Reporterów”. Pierwszy odcinek programu oglądało w momencie najwyższej oglądalności 650 tys. osób, średnio 592 tys. osób, udziały kształtowały się na poziomie 7,5%. „Magazyn Ekspresu Reporterów” prowadzi Michał Olszański, program jest realizowany na żywo, porusza tematy społeczne - często trudne i kontrowersyjne, dotyczące niesprawiedliwości, ubóstwa, przemocy czy korupcji, zawsze stając po stronie najsłabszych i wykluczonych. Kolejny odcinek „Magazynu Ekspresu Reporterów” w niedzielę, 24 marca o godz. 22:20 w TVP1.
Dane: Nielsen Media