Historię Matyldy Bilińskiej w serialu kostiumowym „Matylda” widzowie mogli śledzić w dwóch odcinkach emitowanych w Święta Wielkanocne w TVP1. W niedzielę, 31 marca widownia 4. odcinka wyniosła 1,5 mln widzów (udział 13,1%), natomiast w poniedziałek, 1 kwietnia kolejny odcinek obejrzało 1,7 mln widzów (udział 13%).
W Wielkanoc Jedynka wyemitowała zerowy odcinek 11. edycji programu „Rolnik szuka żony”. Tegorocznych bohaterów show poznało prawie 1,6 mln widzów, przy udziale na poziomie 12,9%.
1 kwietnia „Sanatorium miłości” w TVP1 obejrzało 1,5 mln widzów (udział 12,6%).
W TOP10 programów świątecznego weekendu było wydanie „19:30” z Poniedziałku Wielkanocnego. Obejrzało je w TVP1 1,4 mln widzów, a udział wyniósł 11,5%. Program informacyjny TVP1 wygrał z konkurencyjnymi „Wydarzeniami” Polsatu we wszystkie dni minionego weekendu zarówno na antenach głównych, jak i łącznie. W TVP1, TVP INFO i TVP Polonia program oglądało w piątek prawie 1,5 mln widzów (udział 14,1%), w sobotę 1,4 mln widzów (udział 13%), w Wielkanoc 1,6 mln (udział 15,1%), w Poniedziałek Wielkanocny prawie 1,7 mln (udział 14%).
Ostatni odcinek przesłuchań w ciemno w „The Voice Kids” w sobotni wieczór w TVP2 śledziło 1,2 mln widzów, a udział ukształtował się na poziomie 10,7%.
W Wielki Piątek transmisja Drogi Krzyżowej z rzymskiego Koloseum zgromadziła w TVP1 i TVP Polonia 927 tys. przy udziale 8,7%.
PODSUMOWANIE MARCA
Hitami marca okazały się mecze reprezentacji polskiej w barażach do Euro 2024, które w sumie obejrzało prawie 10 mln widzów w TVP1 i TVP Sport. Do czołówki najliczniej oglądanych programów minionego miesiąca weszła nowość wiosennej ramówki TVP - serial kostiumowy „Matylda”. W marcu „19.30” zgromadziła liczniejszą średnią widownię niż „Wydarzenia”. W zestawieniu znalazły się również kultowe seriale jak „M jak miłość” i „Na dobre i na złe”, show TVP2 „The Voice Kids”. W TOP10 programów marca aż 7 należało do Telewizji Polskiej. TVP jako grupa w marcu wygrała z grupą Polsat w 4+. Udziały grupy TVP kształtują się na poziomie 21,3%, grupy Polsat 20,9%.
Mecz Polska – Estonia transmitowany 21 marca w TVP1 i TVP Sport obejrzało ponad 4 mln widzów, a łączne udziały obu anten podczas transmisji meczu ukształtowały się na poziomie 34,7%.
Mecz rozgrywany 26 marca w Cardiff pomiędzy reprezentacją Walii i Polski oglądało w TVP1 i TVP Sport ponad 5 milionów widzów, co przełożyło się na 43,7% udziałów.
Serial „Matylda” to propozycja Jedynki, którą od pierwszego odcinka doceniają widzowie. W marcu średnio produkcję oglądało 1,9 mln widzów przy udziale na poziomie 14%. Serial od początku emisji, przez wszystkie niedzielne wieczory marca utrzymuje pozycję lidera w swoim paśmie.
W marcu program informacyjny „19.30” w TVP1, TVP INFO i TVP Polonia wygrał z programem informacyjnym Polsatu „Wydarzenia” – średnia widownia „19:30” to ponad 1,6 mln widzów (udział 13,6%).
7. edycja „The Voice Kids” w TVP2 również cieszy się dużą popularnością. W marcu program oglądało 1,5 mln widzów, a średni miesięczny udział to 12,6%. Program był liderem w swoim pasmie.
Z tygodnia na tydzień rosła widownia 6. edycji „Sanatorium miłości” w TVP1, którego emisja rozpoczęła się 10 marca. Reality show z seniorami w rolach głównych w minionym miesiącu oglądało średnio ponad 1,6 lm widzów (udział 13,9%).
3 marca TVP1 zakończyła emisję serialu „Zatoka szpiegów”. Superprodukcja TVP przyciągnęła przed ekrany średnio 1,7 mln widzów, udział ukształtował się na poziomie 12,8%.
Dane: Nielsen Media