• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Polacy w święta wybrali TVP. W marcu widzowie Telewizji Polskiej najliczniej oglądali sport, rozrywkę i informacje

16:52, 02.04.2024
Polacy w święta wybrali TVP. W marcu widzowie Telewizji Polskiej najliczniej oglądali sport, rozrywkę i informacje!!! pusty LEAD !!!

Przez dwa dni Świąt Wielkanocnych grupa TVP z udziałami na poziomie odpowiednio 21,6% oraz 22,1% wygrała w grupie 4+ z konkurencją (grupa TVN – 19,9%, 19,8%, grupa Polsat – 20% i 21,1%). W Niedzielę Wielkanocną liderem wszystkich stacji telewizyjnych była TVP1 z udziałem na poziomie 7,4%. W świątecznym TOP10, 6 programów należało do TVP. Najliczniej oglądaną propozycją TVP był 5. odcinek serialu „Matylda”. Dużą popularnością cieszyły się również zerowy odcinek programu „Rolnik szuka żony”, „Sanatorium miłości” czy „The Voice Kids”. „19:30” wygrała z „Wydarzeniami” od piątku 29 marca do poniedziałku 1 kwietnia.

 
fot. Getty Images / Zofia Koszalka, Anna Wloch TVP

Historię Matyldy Bilińskiej w serialu kostiumowym „Matylda” widzowie mogli śledzić w dwóch odcinkach emitowanych w Święta Wielkanocne w TVP1. W niedzielę, 31 marca widownia 4. odcinka wyniosła 1,5 mln widzów (udział 13,1%), natomiast w poniedziałek, 1 kwietnia kolejny odcinek obejrzało 1,7 mln widzów (udział 13%).

W Wielkanoc Jedynka wyemitowała zerowy odcinek 11. edycji programu „Rolnik szuka żony”. Tegorocznych bohaterów show poznało prawie 1,6 mln widzów, przy udziale na poziomie 12,9%.

1 kwietnia „Sanatorium miłości” w TVP1 obejrzało 1,5 mln widzów (udział 12,6%).

W TOP10 programów świątecznego weekendu było wydanie „19:30” z Poniedziałku Wielkanocnego. Obejrzało je w TVP1 1,4 mln widzów, a udział wyniósł 11,5%. Program informacyjny TVP1 wygrał z konkurencyjnymi „Wydarzeniami” Polsatu we wszystkie dni minionego weekendu zarówno na antenach głównych, jak i łącznie. W TVP1, TVP INFO i TVP Polonia program oglądało w piątek prawie 1,5 mln widzów (udział 14,1%), w sobotę 1,4 mln widzów (udział 13%), w Wielkanoc 1,6 mln (udział 15,1%), w Poniedziałek Wielkanocny prawie 1,7 mln (udział 14%).

Ostatni odcinek przesłuchań w ciemno w „The Voice Kids” w sobotni wieczór w TVP2 śledziło 1,2 mln widzów, a udział ukształtował się na poziomie 10,7%.

W Wielki Piątek transmisja Drogi Krzyżowej z rzymskiego Koloseum zgromadziła w TVP1 i TVP Polonia 927 tys. przy udziale 8,7%.

PODSUMOWANIE MARCA

Hitami marca okazały się mecze reprezentacji polskiej w barażach do Euro 2024, które w sumie obejrzało prawie 10 mln widzów w TVP1 i TVP Sport. Do czołówki najliczniej oglądanych programów minionego miesiąca weszła nowość wiosennej ramówki TVP - serial kostiumowy „Matylda”. W marcu „19.30” zgromadziła liczniejszą średnią widownię niż „Wydarzenia”. W zestawieniu znalazły się również kultowe seriale jak „M jak miłość” i „Na dobre i na złe”, show TVP2 „The Voice Kids”. W TOP10 programów marca aż 7 należało do Telewizji Polskiej. TVP jako grupa w marcu wygrała z grupą Polsat w 4+. Udziały grupy TVP kształtują się na poziomie 21,3%, grupy Polsat 20,9%.

Mecz Polska – Estonia transmitowany 21 marca w TVP1 i TVP Sport obejrzało ponad 4 mln widzów, a łączne udziały obu anten podczas transmisji meczu ukształtowały się na poziomie 34,7%.

Mecz rozgrywany 26 marca w Cardiff pomiędzy reprezentacją Walii i Polski oglądało w TVP1 i TVP Sport ponad 5 milionów widzów, co przełożyło się na 43,7% udziałów.

Serial „Matylda” to propozycja Jedynki, którą od pierwszego odcinka doceniają widzowie. W marcu średnio produkcję oglądało 1,9 mln widzów przy udziale na poziomie 14%. Serial od początku emisji, przez wszystkie niedzielne wieczory marca utrzymuje pozycję lidera w swoim paśmie.

W marcu program informacyjny „19.30” w TVP1, TVP INFO i TVP Polonia wygrał z programem informacyjnym Polsatu „Wydarzenia” – średnia widownia „19:30” to ponad 1,6 mln widzów (udział 13,6%).

7. edycja „The Voice Kids” w TVP2 również cieszy się dużą popularnością. W marcu program oglądało 1,5 mln widzów, a średni miesięczny udział to 12,6%. Program był liderem w swoim pasmie.

Z tygodnia na tydzień rosła widownia 6. edycji „Sanatorium miłości” w TVP1, którego emisja rozpoczęła się 10 marca. Reality show z seniorami w rolach głównych w minionym miesiącu oglądało średnio ponad 1,6 lm widzów (udział 13,9%).

3 marca TVP1 zakończyła emisję serialu „Zatoka szpiegów”. Superprodukcja TVP przyciągnęła przed ekrany średnio 1,7 mln widzów, udział ukształtował się na poziomie 12,8%.


 

Dane: Nielsen Media