W niedzielę „19.30” w TVP1 wygrała z konkurencyjnymi „Faktami” emitowanymi w TVN oraz „Wydarzeniami” Polsatu. Dziękujemy wszystkim naszym Widzom! Każdy taki, nawet najdrobniejszy sukces to dla nas nie tylko powód do radości, ale przede wszystkim pokazuje nam, że jesteśmy potrzebni! Obiecywaliśmy, że stworzymy pozbawiony hejtu i nienawiści program informacyjny - te dane o oglądalności tylko potwierdzają, jak wiele osób właśnie na taki program czekało. To nie tylko wiatr w nasze żagle, to zobowiązanie do jeszcze lepszej pracy – twierdzi Paweł Płuska, szef redakcji „19.30”. W miniony weekend w TVP1 program oglądało średnio ponad 1,2 mln widzów, a niedzielne wydanie 1,5 mln osób. W TOP10 programów weekendu znalazł się również „Teleexpress”.
W piątek, 10 maja „Pytanie na śniadanie” było najchętniej wybieraną telewizją śniadaniową zarówno w grupie wszystkich widzów, jak i w grupach komercyjnych. Natomiast w niedzielę, 12 maja w grupie 4+ „Pytanie na śniadanie” zgromadziło w momencie najwyższej oglądalności ponad 600 tys. widzów.
Nie słabnie zainteresowanie widzów losami tytułowej bohaterki serialu kostiumowego w reż. Krzysztofa Langa. Kolejny odcinek „Matyldy” zgromadził prawie 2 mln widzów, co przełożyło się na 15,6% udziału w paśmie. Od początku emisji serialu, czyli od 10 marca, w każdy kolejny niedzielny wieczór, TVP1 jest liderem rynku telewizyjnego w grupie wszystkich widzów. Premierowe odcinki „Matyldy” emitowane są w każdą niedzielę o godz. 20:20 w TVP1, serial dostępny jest również w TVP VOD.
W niedzielny wieczór Jedynka zaprosiła widzów na finał 6. sezonu „Sanatorium miłości”. Program był drugim najliczniej oglądanym tytułem w Telewizji Polskiej. Zgromadził prawie 1,8 mln widzów przy udziale 15,1% w paśmie. Przez cały sezon reality show w TVP1 oglądało średnio 1,6 mln widzów, z udziałami 13,6% w grupie 4+.
Za nami również finał muzycznego show Dwójki „Szansa na sukces. Opole 2024”. O nagrodę – występ w koncercie „Debiuty” 61. KFPP w Opolu – walczyło ośmioro wokalistów. Ich rywalizacja w momencie najwyższej oglądalności zgromadziła prawie 1,2 mln osób. Wiosenną edycję programu oglądało blisko 1 mln widzów, co przełożyło się na 11,4% udziału w paśmie.
Liczną widownię zgromadził też finał 68. Konkursu Eurowizji 2024. Transmisję w TVP1 w momencie najwyższej oglądalności śledziło prawie 1,5 mln fanów konkursu.
Dane: Nielsen Media