9 lipca na stadionie w Monachium Hiszpania pokonała Francję 2:1 i zagra w finale Euro 2024. Transmisję spotkania w TVP1 i TVP Sport w domach śledziło ponad 5 mln widzów. Łączny udział TVP1 i TVP Sport w czasie transmisji spotkania wyniósł 44,4%. W TVP1 w domach mecz oglądało 3,5 mln widzów, z udziałem w czasie transmisji na poziomie 31,9%. W TVP Sport półfinał Euro 2024 obejrzało 1,4 mln osób przy udziałach w paśmie na poziomie 12,6%. Poza domem (OOH) rozgrywce kibicowało kolejne 744 tys. widzów.
W serwisach internetowych Telewizji Polskiej: TVP Sport, TVP VOD i TVP GO mecz Hiszpania – Francja miał aż 1 mln odtworzeń.
We wtorek TVP1 z udziałem na poziomie 13.1% w grupie 4+ była anteną pierwszego wyboru, a grupa TVP notując 28% udziałów (4+) wygrała z konkurencją. Zarówno Jedynka, jak i grupa TVP były liderami nie tylko w grupie 4+, ale także w grupach komercyjnych. Wczoraj TVP Sport z udziałem dziennym na poziomie 3,8% znalazł się w TOP10 anten dnia.
W czołówce najliczniej oglądanych propozycji na rynku telewizyjnym we wtorek znalazło się wydanie głównego programu informacyjnego Telewizji Polskiej „19.30”. Program w TVP1 i TVP Info obejrzało prawie 1,2 mln widzów, przy łącznych udziałach na poziomie 13,5%. Do TOP10 dnia trafiło także wydanie „Teleexpressu”, który w TVP1 przyciągnął 1 mln widownię, udział kształtował się na poziomie 14,7%.
Dane: Nielsen Media, in home+OOH