• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

482 transmisje co sezon aż do 2027 roku. Telewizja Polska, PZPN i Betclic łączą siły, by promować polski futbol

16:10, 15.07.2024
482 transmisje co sezon aż do 2027 roku. Telewizja Polska, PZPN i Betclic łączą siły, by promować polski futbol!!! pusty LEAD !!!

Polski Związek Piłki Nożnej, Pierwsza Liga Piłkarska, Telewizja Polska i Betclic ogłaszają plany dotyczące transmisji rozgrywek Betclic 1. Ligi i Betclic 2. Ligi w sezonach 2024/2025, 2025/2026 i 2026/2027. Publiczny nadawca pokaże przez 3 lata niemal 1,5 tysiąca meczów prowadzonych przez piłkarską centralę. Wszystkie transmisje będą dostępne za darmo w kanałach telewizji linearnej i online TVP, a także w aplikacji mobilnej i WWW Betclic. To niezwykle istotny krok na drodze promocji, a zarazem rozwoju piłki nożnej w Polsce.

 
fot. Jerzy Dudek / PZPN

W październiku 2023 roku Polski Związek Piłki Nożnej ogłosił pozyskanie wyłącznych praw transmisyjnych dla rozgrywek 1. i 2. ligi przez Telewizję Polską. Z kolei 20 czerwca bieżącego roku federacja poinformowała o rozpoczęciu współpracy z marką Betclic. Współpraca objęła oba szczeble Sponsoringiem Tytularnym, równocześnie rozszerzając działania na poziom 3. ligi. Teraz nowi partnerzy PZPN łączą siły, by zapewnić kibicom jak najszersze możliwości oglądania meczów ulubionych drużyn.

Od sezonu 2023/2024 fani będą mogli obejrzeć zupełnie za darmo każdy mecz Betclic 1. Ligi poprzez serwis internetowy TVPSPORT.PL, w aplikacji smart TV oraz mobilnej TVP Sport. Dodatkowo cztery wybrane mecze w każdej kolejce udostępnione zostaną w telewizji linearnej: trzy na antenie TVP Sport oraz jeden w TVP3. Co więcej, jedna z niedzielnych gier będzie równolegle pokazywana w TVP Polonia. To łącznie 309 spotkań w każdym sezonie (plany uwzględniają transmisje meczów barażowych). Wśród ekspertów i komentatorów pracujących przy meczach znaleźli się m.in.: Jacek Laskowski, Grzegorz Mielcarski, Adam Marciniak, Maciej Iwański, Bartłomiej Kalinkowski, Kazimierz Węgrzyn czy Tomasz Łapiński.

Ponadto Telewizja Polska przez trzy lata obowiązywania kontraktu przeprowadzi transmisje 173 meczów Betclic 2. Ligi w każdym sezonie (uwzględniając baraże). Co kolejkę kibice będą mogli obejrzeć trzy spotkania w serwisie internetowym TVPSPORT.PL, w aplikacji smart TV oraz mobilnej TVP Sport. Oprócz tego po jednym meczu w każdej serii gier znajdzie się w programie TVP Sport i TVP3.

Co istotne, kluby Betclic 2. Ligi będą mogły prowadzić transmisje meczów we własnym zakresie, jeżeli w danej kolejce spotkanie, którego są gospodarzem, nie znajdzie się na agendzie emisji Telewizji Polskiej. Rozważana jest także możliwość transmitowania wybranych, najciekawszych spotkań Betclic 3. Ligi.

Wszystkie transmisje realizowane przez Telewizję Polską będą dostępne równolegle w aplikacji WWW i mobilnej Betclic.

Na mocy współpracy Telewizja Polska zyskała tytuł Głównego Partnera Telewizyjnego wymienionych rozgrywek. Logotypy TVP będą eksponowane m.in.: w materiałach reklamowych, na stronach internetowych i obiektach sportowych klubów czy na biletach wstępu na mecze.

Zwiększona dostępność transmisji meczów piłki nożnej w Polsce dzięki TVP to optymalna forma popularyzacji sportu w naszym kraju, realizująca misyjny charakter nadawcy publicznego.

- Piłka nożna jest najpopularniejszym sportem w Polsce, a zainteresowanie kibiców dotyczy zarówno meczów reprezentacji, jak i spotkań lokalnych zespołów. Zakup praw do transmisji Betclic 1. Ligi i Betclic 2. Ligi to wypełnianie naszej misji publicznej i poszerzanie bogatej oferty programowej. Dzięki transmisjom tych rozgrywek w TVP kibice z danego regionu, dużych miast czy nawet małych miasteczek będą mogli śledzić w telewizji poczynania swoich drużyn. Telewizja Polska jest najlepszym popularyzatorem polskiego sportu, a kanał TVP Sport, największy kanał sportowy w Polsce, jest najlepszą platformą do promocji piłki nożnej oraz Betclic 1. Ligi i Betclic 2. Ligi. To, co najbardziej powinno cieszyć dziennikarzy i kibiców to fakt, że dzięki transmisjom w TVP te rozgrywki będą ogólnodostępne, bez żadnych dodatkowych opłat - powiedział Jakub Kwiatkowski, Dyrektor TVP Sport.

- Niezwykle cieszy nas perspektywa współpracy z tak zaangażowanym Partnerem, jak Telewizja Polska. Szeroka dostępność meczów Betclic 1. Ligi i Betclic 2. Ligi jest znakomitą wiadomością dla wszystkich fanów piłki nożnej w naszym kraju. Głęboko wierzymy, że rozgrywki staną się jeszcze atrakcyjniejszym produktem pod względem marketingowym i biznesowym, a to z kolei przełoży się na ich rozwój sportowy. Z naszej perspektywy szczególnie istotny jest dostęp do transmisji z poziomu aplikacji WWW i mobilnej Betclic, dzięki czemu kibice zyskują kolejne kanały za pośrednictwem których mogą śledzić poczynania ulubionych drużyn - powiedział Bartłomiej Płoskonka, country manager Betclic Polska.

- Jednym z podstawowych zadań Polskiego Związku Piłki Nożnej jest organizacja życia piłkarskiego w Polsce oraz stwarzanie jak najlepszych warunków dla popularyzacji i rozwoju dyscypliny. Współpraca pomiędzy PZPN, firmą Betclic oraz Telewizją Polską to historyczny krok na rzecz dalszej profesjonalizacji rozgrywek Betclic 1. Ligi, Betclic 2. Ligi oraz Betclic 3. Ligi. Firma Betclic zapewni wsparcie finansowe aż 108 drużynom w każdym sezonie obowiązywania umowy. To wielka szansa rozwojowa dla tych zespołów. Zaangażowanie Telewizji Polskiej znacząco podniesie prestiż rozgrywek Betclic 1. Ligi i Betclic 2. Ligi oraz korzystnie wpłynie na wartość marketingową klubów, których mecze będzie można śledzić zarówno w telewizji, jak i za pośrednictwem strony internetowej i aplikacji mobilnej – powiedział Łukasz Wachowski, Sekretarz Generalny Polskiego Związku Piłki Nożnej.

- Współpraca z Telewizją Polską, jak i nowym Sponsorem Tytularnym, firmą Betclic, zapowiada się niezwykle interesująco. W sezon 2024/2025 wchodzimy z nowymi partnerami, którzy gwarantują współpracę na najwyższym poziomie. Zyskają na tym przede wszystkim kibice, którzy będą mogli skorzystać z ogólnodostępnej oferty proponowanej przez TVP, jak i projektów przygotowanych przez firmę Betclic zarówno na stadionach, jak i w internecie - mówi Marcin Janicki, prezes Pierwszej Ligi Piłkarskiej.