• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Prawie 7,3 mln widzów finału Euro 2024. Od czerwca TVP umacnia pozycję na rynku!

16:49, 15.07.2024
Prawie 7,3 mln widzów finału Euro 2024. Od czerwca TVP umacnia pozycję na rynku!!!! pusty LEAD !!!

Prawie 7,3 mln widzów zgromadził w niedzielę, 14 lipca mecz Hiszpania – Anglia transmitowany na antenach TVP! Ponad 6,4 mln widzów śledziło spotkanie przed telewizorami w domach, a 900 tys. widzów oglądało finał Euro 2024 poza domem - była to najliczniej oglądana propozycja programowa minionego weekendu, gwarantując antenom TVP1 i TVP Sport łączne udziały na poziomie 51,5%. Na drugim miejscu w TOP10 znalazła się ceremonia zamknięcia Euro 2024, którą w TVP1 i TVP Sport oglądało w momencie najwyższej oglądalności ponad 3,5 mln osób. Licznie oglądanym programem była wakacyjna trasa, tym razem z Zakopanego – „Lato z Radiem i Telewizją Polską”, którą w sobotę w TVP2 w momencie najwyższej oglądalności obejrzało ponad 1,3 mln widzów, a także poranny program TVP2 „Pytanie na śniadanie” również z Zakopanego, który w grupie 4+ oglądało 390 tys. widzów przy wysokich udziałach na poziomie 8,7%, w niedzielę program zgromadził nieco więcej, bo 400 tys. widzów, a w momencie najwyższej oglądalności ponad 500 tys. widzów. Liderami weekendu były TVP1 i TVP2. W TOP10, aż 8 programów weekendu należało do TVP, wśród nich m.in. niedzielne wydanie „19.30”. Od początku czerwca grupa TVP wygrywa z konkurencją w grupie 4+, a na pierwszym miejscu wśród anten jest TVP1.

 
fot. Getty Images

Sukcesem oglądalnościowym weekendu był finał Euro 2024, w którym Hiszpania pokonała Anglię 2:1 i po raz czwarty w historii wywalczyła Mistrzostwo Europy w piłce nożnej. W niedzielę, 14 lipca transmisję spotkania w TVP1 i TVP Sport w domach śledziło ponad 6,4 mln widzów. Łączny udział TVP1 i TVP Sport w czasie transmisji spotkania wyniósł 51,5%. W TVP1 w domach mecz oglądało 4,8 mln widzów, z udziałem w czasie transmisji na poziomie 39%. W TVP Sport finał Euro 2024 obejrzało ponad 1,5 mln osób przy udziałach w paśmie na poziomie 12,5%. Poza domem (OOH) kibicowało przed telewizorami kolejne 900 tys. widzów.

W serwisach internetowych Telewizji Polskiej: TVP Sport, TVP VOD i TVP GO mecz Hiszpania – Anglia miał aż 1,5 mln odtworzeń. W trakcje Euro 2024 stronę tvpsport.pl odwiedziło aż 11,9 mln użytkowników, którzy wygenerowali 89,4 mln odsłon, a aplikację mobilną TVP Sport odwiedziło 1,3 mln użytkowników, którzy wygenerowali 58,5 mln odsłon. Dodatkowo TVP Sport zanotował swoje najwyższe zasięgi na platformach: Facebook – 98 584 562 liczby otworzeń, Instagram – 6 582 336 – najwyższy zasięg oraz najwyższą w historii liczbę odtworzeń materiałów wideo na platformie TikTok – 91 mln.

Finałowa rozgrywka pomiędzy Hiszpanią a Anglią była najliczniej oglądanym meczem tegorocznych mistrzostw z udziałem drużyn zagranicznych.

W TOP5 Euro 2024, trzy pierwsze miejsca zajęły mecze Polaków. Z najwyższą widownią spośród wszystkich spotkań znalazł się mecz Polska – Holandia, który 16 czerwca w TVP1 i TVP Sport oglądało 7,6 mln osób z udziałem na poziomie aż 66%. W sumie w domu i poza domem Biało – Czerwonym kibicowało ponad 9 mln widzów.

W trakcie tegorocznych mistrzostw TVP Sport zanotował rekordowy udział anteny, najwyższy od początku pomiaru, czyli 2006 roku, 5 lipca kanał sportowy Telewizji Polskiej uzyskał 7,9% w grupie 4+. Mecze transmitowane w TVP Sport podczas tegorocznego Euro 2024 odnotowały wyższe widownie, niż podczas poprzednich mistrzostw – Euro 2020.

W niedzielę tuż przed finałowym meczem na stadionie w Berlinie odbyła się ceremonia zamknięcia mistrzostw Europy 2024, którą w TVP1 i TVP Sport obejrzało 2,7 mln widzów (udział 22,8%). W momencie najwyższej oglądalności ceremonię oglądało 3,5 mln osób.

W minioną sobotę, 13 lipca największą widownię zgromadził koncert inaugurujący wielką trasę „Lato z Radiem i Telewizją Polską”, transmisję z Zakopanego w TVP2 i TVP Polonia oglądało ponad 1 mln widzów, przy udziale na poziomie 11,4%. W momencie najwyższej oglądalności koncert zobaczyło ponad 1,3 mln widzów. W koncercie wystąpili: Doda, Anna Rusowicz, Urszula, Ewelina Flinta, Łukasz Zagrobelny, Staszek z Gór (czyli Stanisław Karpiel-Bułecka), Czarno Czarni, Wanda i Banda, Big Cyc oraz grupa Velvet. Kolejny koncert już w najbliższą w sobotę, 20 lipca w TVP2.

Najwyższe udziały weekendu uzyskały anteny TVP. TVP1 była liderem z udziałami na poziomie 12,4% w niedzielę oraz 6,9% w piątek, a w sobotę na pierwszym miejscu znalazła się Dwójka z udziałem 6%.

Od początku czerwca grupa TVP wygrywa z konkurencyjnymi stacjami w grupie 4+ z udziałami na poziomie 24,8%. Liderem wśród wszystkich anten na rynku telewizyjnym także od początku czerwca jest Jedynka, ze średnim udziałem na poziomie 8,9%.

Dane: Nielsen Media, in home+OOH