Sukcesem oglądalnościowym weekendu był finał Euro 2024, w którym Hiszpania pokonała Anglię 2:1 i po raz czwarty w historii wywalczyła Mistrzostwo Europy w piłce nożnej. W niedzielę, 14 lipca transmisję spotkania w TVP1 i TVP Sport w domach śledziło ponad 6,4 mln widzów. Łączny udział TVP1 i TVP Sport w czasie transmisji spotkania wyniósł 51,5%. W TVP1 w domach mecz oglądało 4,8 mln widzów, z udziałem w czasie transmisji na poziomie 39%. W TVP Sport finał Euro 2024 obejrzało ponad 1,5 mln osób przy udziałach w paśmie na poziomie 12,5%. Poza domem (OOH) kibicowało przed telewizorami kolejne 900 tys. widzów.
W serwisach internetowych Telewizji Polskiej: TVP Sport, TVP VOD i TVP GO mecz Hiszpania – Anglia miał aż 1,5 mln odtworzeń. W trakcje Euro 2024 stronę tvpsport.pl odwiedziło aż 11,9 mln użytkowników, którzy wygenerowali 89,4 mln odsłon, a aplikację mobilną TVP Sport odwiedziło 1,3 mln użytkowników, którzy wygenerowali 58,5 mln odsłon. Dodatkowo TVP Sport zanotował swoje najwyższe zasięgi na platformach: Facebook – 98 584 562 liczby otworzeń, Instagram – 6 582 336 – najwyższy zasięg oraz najwyższą w historii liczbę odtworzeń materiałów wideo na platformie TikTok – 91 mln.
Finałowa rozgrywka pomiędzy Hiszpanią a Anglią była najliczniej oglądanym meczem tegorocznych mistrzostw z udziałem drużyn zagranicznych.
W TOP5 Euro 2024, trzy pierwsze miejsca zajęły mecze Polaków. Z najwyższą widownią spośród wszystkich spotkań znalazł się mecz Polska – Holandia, który 16 czerwca w TVP1 i TVP Sport oglądało 7,6 mln osób z udziałem na poziomie aż 66%. W sumie w domu i poza domem Biało – Czerwonym kibicowało ponad 9 mln widzów.
W trakcie tegorocznych mistrzostw TVP Sport zanotował rekordowy udział anteny, najwyższy od początku pomiaru, czyli 2006 roku, 5 lipca kanał sportowy Telewizji Polskiej uzyskał 7,9% w grupie 4+. Mecze transmitowane w TVP Sport podczas tegorocznego Euro 2024 odnotowały wyższe widownie, niż podczas poprzednich mistrzostw – Euro 2020.
W niedzielę tuż przed finałowym meczem na stadionie w Berlinie odbyła się ceremonia zamknięcia mistrzostw Europy 2024, którą w TVP1 i TVP Sport obejrzało 2,7 mln widzów (udział 22,8%). W momencie najwyższej oglądalności ceremonię oglądało 3,5 mln osób.
W minioną sobotę, 13 lipca największą widownię zgromadził koncert inaugurujący wielką trasę „Lato z Radiem i Telewizją Polską”, transmisję z Zakopanego w TVP2 i TVP Polonia oglądało ponad 1 mln widzów, przy udziale na poziomie 11,4%. W momencie najwyższej oglądalności koncert zobaczyło ponad 1,3 mln widzów. W koncercie wystąpili: Doda, Anna Rusowicz, Urszula, Ewelina Flinta, Łukasz Zagrobelny, Staszek z Gór (czyli Stanisław Karpiel-Bułecka), Czarno Czarni, Wanda i Banda, Big Cyc oraz grupa Velvet. Kolejny koncert już w najbliższą w sobotę, 20 lipca w TVP2.
Najwyższe udziały weekendu uzyskały anteny TVP. TVP1 była liderem z udziałami na poziomie 12,4% w niedzielę oraz 6,9% w piątek, a w sobotę na pierwszym miejscu znalazła się Dwójka z udziałem 6%.
Od początku czerwca grupa TVP wygrywa z konkurencyjnymi stacjami w grupie 4+ z udziałami na poziomie 24,8%. Liderem wśród wszystkich anten na rynku telewizyjnym także od początku czerwca jest Jedynka, ze średnim udziałem na poziomie 8,9%.
Dane: Nielsen Media, in home+OOH