• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Grupa TVP pokonała konkurencję. Jedynka na czele anten. Igrzyska Olimpijskie w TVP oglądają miliony widzów

17:00, 29.07.2024
Grupa TVP pokonała konkurencję. Jedynka na czele anten. Igrzyska Olimpijskie w TVP oglądają miliony widzów!!! pusty LEAD !!!

W miniony weekend TVP1 zdystansowała pozostałe anteny pod względem udziału we wszystkich grupach widzów. Relacje i transmisje z Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024 w Telewizji Polskiej zdominowały ofertę programową - w TOP20 programów aż 11 z nich dotyczyło tego wydarzenia.

 
fot. Adam Warżawa / PAP

TVP1 była liderem anten minionego weekendu we wszystkich badanych grupach. W grupie 4+ średni udział od piątku do niedzieli wyniósł 12,4%, w grupie 16-59 – 10,2%, w grupie 16-49 – 9,5%. Udział anteny w piątek, 26 lipca wyniósł nawet 15,2%. W weekend grupa TVP pokonała konkurencję: w piątek w grupie wszystkich widzów udział Telewizji Polskiej wyniósł 27,7%, w sobotę, 27 lipca – 25,6%, natomiast w niedzielę, 28 lipca – 25,5%.

W TOP20 programów weekendu aż 15 tytułów należało do Telewizji Polskiej. 11 spośród nich to transmisje i relacje z przebiegu Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024.

Na pierwszym miejscu znalazła się ceremonia otwarcia, którą średnio w TVP1 obejrzało 2,7 mln widzów przy udziale na poziomie 28,9%. Drugie miejsce zajęła transmisja pojedynku polskich siatkarek z Japonkami, 28 lipca w Jedynce – 2,3 mln widzów (udział 24,3%). Podium zamyka kolejny mecz siatkówki, ale mężczyzn: mecz Polska – Egipt rozegrany 27 lipca obejrzało także w TVP1 aż 2,2 mln widzów, co przełożyło się na udział 28,6%.

Na wysokiej pozycji znalazło się również niedzielne wydanie programu informacyjnego „19.30” w Jedynce, który obejrzało średnio 1,2 mln widzów (udział 11%).

Trzeci koncert wakacyjnej trasy „Lato z Radiem i Telewizją Polską” transmitowany w sobotę, 27 lipca w TVP2 i TVP Polonia obejrzało średnio 760 tys. (udział 8,3%).

Poranny program Dwójki „Pytanie na śniadanie” wygrał z konkurencją w sobotę w grupie 4+. Zgromadził ponad 300 tys. widzów, co przełożyło się na udział w paśmie na poziomie 6,9%.