W lipcu Telewizja Polska zanotowała udział na poziomie 23,4% wśród wszystkich widzów, co daje jej pierwsze miejsce w gronie nadawców minionego miesiąca. TVP1 z udziałem 8,6% w grupie 4+, 6,9% w grupie 16-59 oraz 6,6% w grupie 16-49 okazała się bezkonkurencyjna i została liderem anten.
Ranking najliczniej oglądanych audycji został zdominowany przez Telewizję Polską. W TOP30 programów miesiąca aż 28 należało do TVP1, TVP2 i TVP Sport i były to przede wszystkim transmisje z Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2024 oraz Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024 w Paryżu.
Najliczniej oglądaną pozycją miesiąca był finał Euro 2024 pomiędzy Hiszpanią i Anglią rozegrany 14 lipca – średnio w TVP1 obejrzało go 4,8 mln widzów przy udziale na poziomie prawie 40%. Łącznie w TVP1 i TVP Sport w domach mecz śledziło 6,4 mln widzów. Łączny udział obu anten w czasie transmisji spotkania wyniósł aż 51,5%. Poza domem (OOH) kibicowało przed telewizorami kolejne 900 tys. widzów. Dwie kolejne pozycje w TOP30 lipca również zajęły mecze Euro 2024. Spotkanie półfinałowe Hiszpania – Francja zgromadziło 9 lipca 5 mln w TVP1 i TVP Sport, a udziały wyniosły 44,4%. 744 tys. widzów oglądało półfinał poza domem. Z kolei 10 lipca drugi półfinałowy pojedynek Euro 2024 rozegrany pomiędzy Holandią i Anglią obejrzało w TVP1 i TV Sport ponad 4,8 mln widzów, a łączny udział wyniósł prawie 44,3%. Poza domem mecz oglądało ponad 700 tys. widzów.
W trakcie mistrzostw Europy anteny osiągnęły wysokie udziały – TVP1 – 11,1%, TVP2 – 7,4%, natomiast TVP Sport – 4,8%.
Na czwartym miejscu TOP30 znalazła się ceremonia otwarcia Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024 transmitowana 26 lipca. Średnio w TVP1 obejrzało ją 2,7 mln widzów przy udziale na poziomie 28,9%.
W rankingu najliczniej oglądanych programów miesiąca pojawiło się także wydanie z 7 lipca programu informacyjnego „19:30”, który obejrzało średnio 1,4 mln widzów. W minionym miesiącu „19:30” oglądało średnio w TVP1 i TVP Info 1,1 mln widzów, udział w paśmie wyniósł 12,1%.
W lipcu rozpoczęła się wakacyjna trasa „Lato z Radiem i Telewizją Polską”. W tym miesiącu w ramach wydarzenia odbyły się trzy koncerty. Oglądało je w TVP2 i TVP Polonia średnio prawie 900 tys. widzów (udział 9,8%). W kolejnych tygodniach na trasie kolejne miejscowości: Poddębice (3.08), Stadion Śląski w Parku Śląskim (10.08), Białystok (17.08), Tarnów (24.08) i Grudziądz (31.08).
„Pytanie na śniadanie” w lipcu zyskuje widzów we wszystkich grupach. Średnia widownia programu wyniosła ponad 320 tys. przy udziale na poziomie 7,8% w grupie 4+, niemal 130 tys. z udziałem w paśmie 6,9% w grupie 16-59 i 87 tys., co przełożyło się na udział w paśmie na poziomie ponad 7% w grupie 16-49.
Dane: Nielsen Media, in home+OOH