• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Niemal 5 mln widzów oglądało wielki finał Igrzysk Olimpijskich w siatkówce mężczyzn. Weekend należał do TVP

15:50, 12.08.2024
Niemal 5 mln widzów oglądało wielki finał Igrzysk Olimpijskich w siatkówce mężczyzn. Weekend należał do TVP!!! pusty LEAD !!!

Prawie 5 mln widzów zgromadziło w sobotę, 10 sierpnia finałowe spotkanie Igrzysk Olimpijskich Francja – Polska w siatkówce mężczyzn, transmitowane w TVP1. Prawie 4 mln widzów śledziło mecz przed telewizorami w domach, a blisko 1 mln widzów oglądało zmagania polskich siatkarzy poza domem – była to najliczniej oglądana propozycja programowa minionego weekendu, która zagwarantowała Jedynce udział w paśmie na poziomie 45,6%. Na drugim miejscu w TOP10 znalazło się sobotnie studio sportowe w TVP1, które śledziło 2,4 mln widzów – 30% udziału w paśmie. Ceremonię medalową Igrzysk Olimpijskich, transmitowaną również sobotę w TVP1 oglądało 2 mln osób (27% udziału). Prawie 849 tys. widzów w momencie najwyższej oglądalności oglądało w TVP2 koncert z Parku Śląskiego przy Stadionie Śląskim zorganizowany w ramach „Lata z Radiem i Telewizją Polską”, a poranny program TVP2 „Pytanie na śniadanie” tego dnia, również z Parku Śląskiego w grupie 4+ oglądało 292 tys. widzów przy udziałach na poziomie 6,8%. Liderem weekendu była TVP1 uzyskując w grupie 4+ udziały odpowiednio: w piątek – 7,7%, w sobotę aż 15,9% i w niedziele – 9,1%. W TOP10, aż 8 programów należało do TVP, wśród nich m.in. niedzielne wydanie „19.30”. W sobotę grupa TVP wygrała z konkurencją w 4+ i w grupach komercyjnych.

 
fot. Getty Images

W niedzielę, 11 sierpnia zakończyły się Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024. Od 26 lipca Polacy obejrzeli w Telewizji Polskiej prawie 320 godzin transmisji

Sukcesem oglądalnościowym weekendu był mecz Biało – Czerwonych z Francją, w którym reprezentacja polskich siatkarzy zdobyła pierwszy medal Igrzysk Olimpijskich od 1976 r. W sobotę, transmisję spotkania w TVP1 w domach śledziło 4 mln widzów. Udział TVP1 w czasie transmisji spotkania wyniósł 45,6%. Walkę Polaków o srebrny medal na Igrzyskach Olimpijskich w momencie najwyższej oglądalności zobaczyło 4,6 mln widzów. Poza domem (OOH) kibicowało kolejne 1 mln widzów widzów. W serwisach internetowych Telewizji Polskiej: TVP Sport, TVP VOD i TVP GO mecz Francja – Polska miał aż 1,043 mln odtworzeń.

W trakcje Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024 stronę tvpsport.pl odwiedziło aż 7 139 735 użytkowników, którzy wygenerowali 62 171 183 odsłon, a aplikację mobilną TVP Sport odwiedziło 853 258 użytkowników, którzy wygenerowali 34 086 893 odsłonDodatkowo TVP Sport zanotował swoje najwyższe zasięgi na platformach, jeśli chodzi o Igrzyska Olimpijskie: Facebook – 81 635 601 liczby odtworzeń, Instagram – 31 596 791 wyświetleń materiałów oraz 56 milionów wyświetleń materiałów na TikToku. Youtube TVP Sport wygenerował w tym okresie 7,5 mln wyświetleń.

Finałowa rozgrywka polskich siatkarzy znalazła się na pierwszym miejscu w TOP5 wszystkich transmisji Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024Drugą najliczniejszą transmisją była ceremonia otwarcia Igrzysk Olimpijskich, którą 26 lipca w TVP1 oglądało 2,7 mln widzów (udział 28,9%).  Kolejne trzy miejsca zajmują: siatkówka kobiet – mecz Polska – Japonia rozegrany 28 lipca, z widownią w TVP1 na poziomie 2,3 mln widzów i udziałem na poziomie 24,3%, transmisja z lekkoatletyki kobiet w TVP1, którą 6 sierpnia w TVP1 oglądało 2,3 mln widzów, 20% (udział). Historyczną wygraną polskich siatkarzy z reprezentacją USA w ubiegłą środę w TVP2 oglądało średnio 2,2 mln widzów 25,9% udziałów.

W minioną sobotę, 10 sierpnia Telewizja Polska zorganizowała kolejny koncert wakacyjnej trasy „Lata z Radiem i Telewizją Polską”, która tym razem odwiedziła Park Śląski przy Stadionie Śląskim. W TVP2 i TVP Polonia koncert zgromadził średnio 711 tys. widzów (udział 7,2%).

Widzowie w weekend również licznie oglądali główny program informacyjny Telewizji Polskiej – niedzielne wydanie „19.30” w TVP1 i TVP Info obejrzało 1,5 mln widzów, przy łącznych udziałach na poziomie 14,6%.

W minioną sobotę, 10 sierpnia wysoki udział uzyskała grupa TVP, notując 30,2% udziałów w grupie 4+, 28% udziałów w grupie 16-59 i 27% w grupie 16-49 – wygrała z konkurencją we wszystkich badanych zakresach.

Dane: Nielsen Media, in home+OOH