• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

10 milionów przed telewizorami, blisko 300 tysięcy przed scenami! Wakacyjna trasa Lata z Radiem i Telewizją Polską prawdziwą falą pozytywnych emocji! W sierpniu TVP1 liderem anten

15:09, 02.09.2024
10 milionów przed telewizorami, blisko 300 tysięcy przed scenami! Wakacyjna trasa Lata z Radiem i Telewizją Polską prawdziwą falą pozytywnych emocji! W sierpniu TVP1 liderem anten!!! pusty LEAD !!!

Osiem tygodni, osiem miast, osiem rodzinnych pikników, ponad 60 polskich artystów i… tłumy przed telewizorami i scenami! W sobotę zakończyliśmy pierwszą od lat wspólną wakacyjną akcję Polskiego Radia i Telewizji Polskiej. W sierpniu TVP1 z udziałami na poziomie 8% uzyskała pozycję lidera anten. Najwyższą widownię w tym miesiącu gromadziły transmisje sportowe z Igrzysk Olimpijskich w Paryżu: finałowy mecz siatkarzy Francja – Polska w domu i poza domem oglądało niemal 5 mln widzów.

 
fot. Waldemar Kompała / TVP

Wszystkie koncerty „Lata z Radiem i Telewizją Polską” choć przez minutę oglądało łącznie niemal 10 milionów widzów. Przed scenami oraz w trakcie imprez towarzyszących – blisko 300 tysięcy osób. Dodać też trzeba słuchaczy Polskiego Radia.

Wielkie otwarcie przebojowej trasy Lata z Radiem i TVP nastąpiło 13 lipca w Zakopanem. W momencie najwyższej oglądalności transmisję wydarzenia w TVP2 oglądało ponad 1,3 mln widzów. Średnio koncert z Zakopanego w TVP2 i TVP Polonia śledziło ponad 1 mln widzów, co pozwoliło antenom uzyskać 11,4% udziału w paśmie. Ostatni koncert odbył się w minioną sobotę, 31 sierpnia w Grudziądzu. W TVP2 transmisję tego muzycznego pożegnania wakacji – w momencie najwyższej oglądalności – obejrzało ponad 900 tys. widzów. Do miasta – na koncert oraz imprezy towarzyszące – przybyła 40 tys. publiczność.

Średnio wszystkie koncerty wakacyjnego cyklu oglądało w TVP2 prawie 700 tys. widzów (7,2% udziału w paśmie) oraz prawie 80 tys. widzów w TVP Polonia.

Od rana każdemu z koncertów towarzyszyło też plenerowe studio „Pytania na śniadanie”. Widzowie i odwiedzający mieli okazję poznać program i jego prowadzących „od kuchni”. Na gości czekała też ekipa TVP Info. W plenerowych studiach TVP Info można było spotkać gwiazdy wieczornego koncertu, zdobyć autograf i porozmawiać. Wszystkie te wydarzenia TVP Info relacjonowała w licznych wejściach antenowych na żywo.

W sierpniu ranking najliczniej oglądanych audycji w Telewizji Polskiej zdominowały transmisje z Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Było to prawie 320 godzin transmisji w TVP1, TVP2 i TVP Sport. Najliczniejszą widownię zgromadził mecz siatkówki mężczyzn, w którym reprezentacja Polski walczyła o złoto z drużyną Francji. To finałowe spotkanie siatkarzy transmitowane w TVP1 w domach śledziło prawie 4 mln widzów. Udział Jedynki w tym czasie wyniósł 45,6%. Poza domem (oglądalność OOH) Polakom kibicował kolejny 1 mln widzów. W serwisach internetowych TVP: TVP Sport, TVP VOD i TVP GO mecz Francja – Polska miał aż ponad 1 mln odtworzeń.

Widzowie docenili programy informacyjne Telewizji Polskiej. Niezmiennym zainteresowaniem cieszy się „19.30”. W sierpniu wzrosła - w porównaniu z poprzednim miesiącem - widownia programu. W TVP1 i TVP Info oglądało go ponad 1,2 mln widzów. Podobną widownię: 1,1 mln osób gromadził na tych antenach „Teleexpress”.

W minionym miesiącu, jak co roku, dużą widownię odnotowały też wydarzenia okolicznościowe transmitowane przez Telewizję Polską. 1 sierpnia koncert „Warszawiacy śpiewają (nie)zakazane piosenki” organizowany od lat przez Muzeum Powstania Warszawskiego w momencie najwyższej oglądalności obejrzało ponad 1,7 mln widzów, a transmisję defilady w ramach obchodów Święta Wojska Polskiego śledziło prawie 2 mln widzów, przy udziale w paśmie 25%.


Dane: Nielsen Media