Pozycję lidera oglądalności rynku telewizyjnego w minioną sobotę i niedzielę – wśród wszystkich widzów – zajęła TVP1. Łączny udział wszystkich kanałów TVP w tych dniach wyniósł 19,8%, a wśród najliczniej oglądanych tytułów znalazły się programy informacyjne emitowane na antenach Telewizji Polskiej. Niedzielne wydanie „19.30” w TVP1, TVP Info i TVP Polonia obejrzało 1,9 mln widzów. Tego dnia po „19.30” Telewizja Polska emitowała specjalny blok reklamowy #RazemDlaWas, z którego dochód przeznaczony zostanie na pomoc dla ofiar powodzi w południowo-zachodniej Polsce. Wysoką widownię gromadziły również propozycje rozrywkowe Telewizji Polskiej; w czołówce najliczniej oglądanych tytułów znalazły się – emitowane w TVP1 – „Rolnik szuka żony”, „Gra z cieniem” i „Profilerka” oraz muzyczne show Dwójki „The Voice of Poland”.
W TOP10 programów telewizyjnej oferty sobotnio-niedzielnej aż 6 tytułów należy do TVP. Liczną widownię gromadzą programy informacyjne, które
od początku relacjonują dramatyczne wydarzenia z południowo-zachodnich rejonów dotkniętych powodziami. Telewizja Polska włączyła się w akcje pomocy: niedzielny specjalny blok reklamowy #RazemDlaWas tuż po programie „19.30” emitowały TVP1, TVP Info i TVP Polonia. Widzowie mogli go zobaczyć także online w serwisach TVP Info, TVP VOD i w aplikacjach mobilnych: TVP Info, TVP GO oraz TVP VOD. W akcji TVP wzięło udział 34 reklamodawców. Tego dnia „19.30” oglądało prawie 1,9 mln widzów, przy udziałach 16%. „Teleexpress” na trzech antenach zgromadził ponad 1,2 mln widzów, a „Teleexpress extra” emitowany tylko w TVP Info ponad 500 tys. widzów.
Liczną widownię w weekendowe wieczory gromadziła również oferta rozrywkowa Telewizji Polskiej. Liderem rynku telewizyjnego – w każdy kolejny sobotni wieczór – jest muzyczne show Dwójki „The Voice of Poland”. 15. odsłonę programu ogląda – z odcinka na odcinek – coraz więcej widzów. W minioną sobotę, 21 września „Przesłuchania w ciemno” obejrzało ponad 1,4 mln widzów, co przełożyło się na 13% udziału w paśmie. Z kolei w niedzielne wieczory programem pierwszego wyboru jest 11. edycja programu Jedynki „Rolnik szuka żony”. W niedzielny wieczór, 22 września, show Marty Manowskiej śledziło prawie 1,7 mln widzów (udział 15,3%).
Wysoką pozycję w rankingu programów weekendu notuje również historyczno-szpiegowska produkcja TVP „Gra z cieniem”. Pierwszy odcinek serialu, emitowany w TVP1 15 września oglądało 1,3 mln widzów (udział 9,4%), drugi odcinek, pokazany w minioną niedzielę, przyciągnął już 1,5 mln widzów (udział 11,8%).
„Gra z cieniem” – premierowe odcinki w TVP1 w niedziele o godz. 20:20, serial dostępny jest również w TVP VOD.
Do TOP10 programów telewizyjnej oferty sobotnio-niedzielnej wszedł również kryminalny serial Telewizji Polskiej „Profilerka”. Nową, 12-odcinkową produkcję emitowaną od 7 września ogląda średnio 1,1 mln widzów, co daje stacji średnio 9,7% udziału w paśmie.
„Profilerka” – premierowe odcinki w TVP1 w soboty o godz. 20:20 oraz w TVP VOD.
Dane: Nielsen Media