W minionym miesiącu serwis TVP VOD odwiedziło ponad 2,4 mln użytkowników, a jego średni czas oglądania wyniósł niemal do 3h i 40 minut. To najlepszy od dwóch lat wynik platformy. Serwis streamingowy Telewizji Polskiej zajął dzięki temu drugie miejsce na rynku w tej kategorii, plasując się za Netflixem. Według badania Mediapanel PBI TVP VOD zdobył 8,13 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania z platform streamingowych VOD i OTT i wyprzedził takie serwisy, jak Disney+, Amazon Prime Video czy Canal+ Online.
We wrześniu 2024 TVP VOD zanotował także najlepszy od 2022 roku wynik pod względem liczby użytkowników odtwarzających materiały wideo oraz liczby odtworzeń wideo. Duże zaangażowanie użytkowników TVP VOD to między innymi zasługa atrakcyjnej oferty programowej i premierowych tytułów jesiennej ramówki Telewizji Polskiej. We wrześniu 2024 użytkownicy serwisu najchętniej oglądali znane seriale TVP, takie jak „Na sygnale”, „M jak miłość” czy „Na dobre i na złe”, ale dużym zainteresowaniem cieszyły się też nowości: „Profilerka”, „Krucjata 2: Znak bliźniąt” i „Gra z Cieniem”. Ponadto na TVP VOD rośnie udział oglądających kanały telewizyjne na żywo. Od kilku miesięcy pierwsze miejsce pod tym względem niezmiennie zajmuje TVP Info.
– Telewizja Polska stara się dotrzeć ze swoimi produkcjami do jak najszerszego grona odbiorców, w tym użytkowników online. Dynamiczny rozwój Internetu oraz konwergencja mediów wymagają od nadawcy publicznego dostosowania kanałów dystrybucji do potrzeb rynkowych. Dlatego stawiamy na stały rozwój online oraz budowanie pozycji TVP w tym zakresie – podkreśla Tomasz Sygut, dyrektor generalny TVP.
TVP VOD to największa w Polsce biblioteka wideo na życzenie. Serwis oferuje ponad 86 tysięcy materiałów, w tym wszystkie kanały TVP na żywo, polskie i zagraniczne filmy i seriale, prawie 500 spektakli Teatru Telewizji, ponad 3 tysiące produkcji zrekonstruowanych cyfrowo oraz bajki i materiały edukacyjne dla dzieci.
W minionym miesiącu rekordowe wyniki oglądalności odnotował też portal tvp.info, który w porównaniu z wrześniem 2023 roku zwiększył liczbę użytkowników o 22% (z 2,8 mln w 2023 roku do 3,4 mln w 2024 roku).
– Ten wynik jest efektem ciężkiej pracy całego zespołu. Na sukces złożyły się nie tylko ciekawe i atrakcyjne treści, ale również odpowiednie pozycjonowanie portalu w wyszukiwarkach i wykorzystanie mediów społecznościowych. Dla nas najważniejsze jest dostarczanie użytkownikom istotnych i sprawdzonych informacji w jak najkrótszym czasie. Stawiamy też na jakościową publicystkę, a w najbliższym czasie planujemy uruchomić własne internetowe formaty wideo, które będziemy publikować zarówno w portalu, jak i na kanale TVP Info w serwisie YouTube – mówi Andrzej Jaszczyszyn, kierownik Redakcji Mediów Interaktywnych Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.