• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Ponad 4,6 mln widzów meczu Polska – Portugalia. Weekend należał do TVP

14:47, 14.10.2024
Ponad 4,6 mln widzów meczu Polska – Portugalia. Weekend należał do TVP!!! pusty LEAD !!!

Ponad 4,6 mln widzów obejrzało w sobotę mecz Polska – Portugalia w TVP1 i TVP Sport oraz poza domem – była to najliczniej oglądana propozycja programowa minionego weekendu. Łączny udział obu anten w czasie transmisji meczu wyniósł 34%. Tego dnia TVP1 znalazła się na czele anten, a grupa TVP pokonała konkurencję zarówno w grupie wszystkich widzów (25,2%), jak i w grupach komercyjnych. W TOP15 programów weekendu 11 tytułów należy do TVP.

 
fot. Getty Images

Trzecie spotkanie Polaków w tegorocznej Lidze Narodów, rozegrane w Warszawie na PGE Narodowym, na antenach TVP1 i TVP Sport obejrzało ponad 4 mln widzów, co przełożyło się na 34% udziału w paśmie. Poza domem (OOH) mecz zgromadził kolejne 600 tys. widzów. W serwisach internetowych TVP: w TVPSPORT.PL, aplikacji mobilnej, smart TV i hBBTV transmisja miała ponad 680 tys. odtworzeń. Po raz pierwszy transmisja meczu dostępna była aż w trzech wariantach: transmisja główna, atmosfera stadionu i kamera na komentatorów. Kamera na komentatorów jest zupełną nowością, możliwą dzięki porozumieniu Telewizji Polskiej z UEFA. Starcie Polaków z Portugalią relacjonowali Grzegorz Mielcarski i Dariusz Szpakowski.

Niezmiennie liderem w swoim paśmie jest rozrywkowe show Jedynki „Rolnik szuka żony”. Od początku nadawania programu, czyli od 15 września, w każdy kolejny niedzielny wieczór TVP1 jest pierwszym wyborem na rynku telewizyjnym w grupie wszystkich widzów. Piąty odcinek obejrzało 1,9 mln widzów (udział 15,2%).

Wysoką pozycję w rankingu programów weekendu notuje szpiegowsko-historyczny serial „Gra z Cieniem”. Produkcję TVP, wyreżyserowaną przez Kingę Dębską, ogląda średnio w TVP1 ponad 1,4 mln widzów, przy udziałach w paśmie na poziomie 10,8%.

W miniony weekend liczną widownię zgromadziła kolejna odsłona muzycznego show TVP2. Pomimo silnej konkurencji, jaką stanowiła transmisja meczu z Portugalią na antenie TVP, program „The Voice of Poland” przyciągnął 1,3 mln widzów, osiągając udział w rynku na poziomie 12,2%. Średnia oglądalność formatu przekroczyła 1,4 mln widzów.

Stałą, wysoką widownię mają wydania głównego programu informacyjnego Telewizji Polskiej. „19.30” w TVP1, TVP Info i TVP Polonia w piątek i sobotę śledziło po 1,6 mln widzów, a w niedzielę ponad 1,7 mln widzów.

Od soboty, 12 października widzowie Dwójki mogli zobaczyć nowe studio porannego „Pytania na śniadanie”. Widownia programu na początku października odnotowała wzrost
w porównaniu z poprzednim miesiącem, zarówno pod względem widowni jak i udziałów w paśmie. Wzrost dotyczy zarówno grupy wszystkich widzów jak i grupy komercyjnej.


Dane: Nielsen Media (+OOH)