• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

W październiku rośnie widownia programów jesiennej oferty TVP. Spektakle Teatru Telewizji przyciągają więcej widzów niż rok temu

15:24, 04.11.2024
W październiku rośnie widownia programów jesiennej oferty TVP. Spektakle Teatru Telewizji przyciągają więcej widzów niż rok temu!!! pusty LEAD !!!

Wśród TOP15 programów października znalazło się 10 należących do TVP. W minionym miesiącu wzrosła widownia weekendowych propozycji serialowych i rozrywkowych z oferty jesiennej TVP oraz „Teleexpressu”. Większym zainteresowaniem cieszą się spektakle Teatru Telewizji prezentowane we wrześniu i w październiku w porównaniu z analogicznym okresem w 2023 r. 6 anten Telewizji Polskiej zanotowało wzrost udziałów w porównaniu z poprzednim miesiącem.

 
materiały TVP

Na czele listy TOP15 programów października są transmisje meczów polskiej piłkarskiej reprezentacji rozgrywane na PGE Narodowym. 12 października spotkanie Polaków z Portugalią w Lidze Narodów na antenach TVP1 i TVP Sport obejrzało ponad 4 mln widzów, co przełożyło się na 34% udziału w paśmie. Z kolei mecz transmitowany 15 października ponad 3,9 mln widzów oglądało mecz przed telewizorami, co zapewniło antenom 32,3% udziału w rynku.

Z miesiąca na miesiąc rośnie widownia weekendowych programów Telewizji Polskiej. W październiku oglądalności kształtują się w następujący sposób:

„Rolnik szuka żony” oglądało w TVP1 prawie 2 mln widzów (we wrześniu 1,7 mln) z udziałem na poziomie 16,7% (we wrześniu – 14,3%). Program jest liderem pasma od początku nadawania. Odcinek emitowany 6 października znalazł się w TOP15 programów października – obejrzało go ponad 2 mln widzów (udział 17,3%).

Dwójkowe muzyczne show „The Voice of Poland” zanotowało średnią widownię prawie 1,5 mln widzów (we wrześniu 1,4 mln), a udział kształtuje się na poziomie 12,5% (we wrześniu – 12,2%). W TOP15 miesiąca znalazł się program emitowany 5 października: obejrzało go wówczas 1,9 mln osób (udział 16,3%).

Serial „Gra z Cieniem” oglądało prawie 1,5 mln osób (1,4 mln we wrześniu), przy udziale 11,1% (10,6% we wrześniu). Odcinek z 6 października również wszedł do zestawienia TOP15 ubiegłego miesiąca z widownią na poziomie prawie 1,6 mln widzów i udziałem 12%.

Teleturniej „Cudowne Lata” gromadził średnio ponad 600 tys. widzów (we wrześniu 540 tys.) z udziałem na poziomie 6,5% (we wrześniu 6,4%).

Widownia „Teleexpressu” w porównaniu z poprzednim miesiącem wzrosła o prawie 100 tys. widzów – w październiku program oglądało w TVP1, TVP Info i TVP Polonia średnio ponad 1,4 mln przy udziale na poziomie 17,7%.

We wrześniu i w październiku Teatr Telewizji w Jedynce zaprezentował 8 spektakli. Średnia widownia wyniosła prawie 260 tys., co jest wyższym wynikiem w porównaniu do analogicznego okresu z zeszłego roku (210 tys.). Średni udział ukształtował się na poziomie 2,4%, a w 2023 – niecałe 2%. W tym sezonie do tej pory największym zainteresowaniem cieszyło się przedstawienie „Deprawator” w reżyserii Macieja Wojtyszki emitowane 7 października. Obejrzało je ponad 360 tys. widzów (udział 3,2%). Żaden z premierowych spektakli emitowanych w zeszłym roku nie może pochwalić się tak wysokim wynikiem.

Wśród programów emitowanych w TVP Info wzrosła (w porównaniu do września) widownia programu „Niebezpieczne związki”. W październiku średnia widownia wyniosła ponad 200 tys. (150 tys. we wrześniu) przy udziale 1,7% (1,3% we wrześniu).

W październiku w grupie 4+ wzrosła widownia i udziały weekendowych wydań formatu śniadaniowego „Pytanie na śniadanie” w porównaniu z poprzednim miesiącem – z 260 tys. na 270 tys. widzów oraz z 5,2% na 5,6% udziałów. PnŚ we wszystkie weekendy zdecydowanie wygrywa z konkurencyjnym programem Polsatu „Halo tu Polsat” zarówno pod względem widowni, jak i udziałów w paśmie. 

W porównaniu z poprzednim miesiącem wzrost udziałów zanotowało 6 anten Telewizji Polskiej: TVP1 o 6,6%, TVP2 o 3,7%, TVP HD o 7,5%, TVP Historia o 8,7%, TVP Kobieta o 9,4% oraz TVP Nauka o 9,5%.

WEEKEND 1 – 3 LISTOPADA

W miniony weekend liderem anten była TVP1 z udziałem na poziomie 6,3%. W TOP10 programów 6 należało do TVP. Najliczniej oglądanym programem Telewizji Polskiej był reality show „Rolnik szuka żony” – obejrzało go w Jedynce ponad 2 mln widzów (udział 17,2%).

W sobotę, 2 listopada „The Voice of Poland” przyciągnął do Dwójki średnio ponad 1,5 mln widzów (udział 13%).

Niedzielne wydanie programu informacyjnego „19.30” obejrzało w TVP1, TVP Info i TVP Polonia prawie 1,9 mln widzów. Także w niedzielę „Teleexpress” zgromadził na 3 antenach ponad 1,7 mln osób (udział 16,3%).

W piątek, 1 listopada program „Zegarmistrz światła”, który przypomniał dorobek zmarłych w ostatnich latach artystów i muzyków, obejrzało w TVP1 930 tys. widzów przy udziale na poziomie 9,3%.