Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w listopadzie zajęła TVP1. Średni udział anteny wyniósł 7% w grupie wszystkich widzów. W porównaniu z październikiem rosną udziały Jedynki w grupach komercyjnych: w grupie 16-59 udział anteny wzrósł o 3,3% a w grupie 16-49 o 5,4%.
W TOP15 programów miesiąca trzy najwyższe pozycje zajmują propozycje Telewizji Polskiej. Na pierwszym i trzecim miejscu rankingu znalazły się transmisje spotkań polskiej reprezentacji piłki nożnej w ramach rozgrywek Ligi Narodów: na antenach TVP i w streamingu mecz z Portugalią obejrzało 4,2 mln widzów, a mecz ze Szkocją prawie 3,9 mln widzów. Drugie miejsce wśród najliczniej oglądanych tytułów miesiąca zajął premierowy odcinek serialu „M jak miłość” z widownią ponad 2,7 mln osób i udziałem w paśmie ponad 22%.
Wysoką pozycję w rankingu programów miesiąca zanotowały formaty rozrywkowe TVP. Reality show „Rolnik szuka żony” emitowany w TVP1 gromadził w listopadzie średnio 2,1 mln widzów, przy udziałach 17,4%. W porównaniu z październikiem widownia programu wzrosła o ponad 160 tys. osób. W listopadzie prawie 1,6 mln widzów śledziło muzyczne show Dwójki „The Voice of Poland”. Szczególnym zainteresowaniem cieszyła się finałowa część programu, która w sobotę, 30 listopada zgromadziła ponad 1,9 mln widzów i znalazła się w TOP15 tytułów miesiąca. Występy młodych piosenkarzy od początku nadawania, czyli od 7 września obserwowało średnio 1,5 mln widzów, z udziałem na poziomie 12,9%.
Serial „Gra z Cieniem” emitowany od września w TVP1 ogląda w listopadzie prawie 1,6 mln widzów, przy udziałach 11,5%.
Do TOP15 tytułów miesiąca weszły też programy informacyjne TVP. Główny serwis informacyjny „19.30” ogląda średnio 1,6 mln (udział 13,2%). Coraz większym zainteresowaniem cieszy się „Teleexpress” i „Teleexpress extra”. Widownia „Teleexpressu” emitowanego na trzech antenach – w porównaniu z poprzednim miesiącem – wzrosła o 280 tys. widzów a „Teleexpressu extra” emitowanego w TVP Info o prawie 120 tys. widzów.
Wzrost oglądalności zanotował poranny format Dwójki „Pytanie na śniadanie”. W porównaniu do października widownia programu wzrosła o prawie 35 tys. widzów, a udziały pasma o 5,2%.
Listopad w TVP to także nowe propozycje programowe. TVP1 w soboty o 17:35 proponuje widzom nowy serial historyczny „Niepewność”. Po dwóch odcinkach ogląda go średnio 580 tys. widzów, a udział w rynku wyniósł 5,6%. Od 22 listopada w piątkowe wieczory widzowie Jedynki mogą obejrzeć „Raport specjalny” Bianki Mikołajewskiej. Program gromadzi średnio 300 tys. widzów. W TVP2 nowy tytuł to „Polska Co dalej”; pierwszy odcinek przyciągnął ponad 130 tys. odbiorców.
Przybywa odbiorców, którzy treści telewizyjne oglądają on-line. TVP Info w listopadzie odnotował znaczne wzrosty w stosunku do października: +17% wzrost ilości użytkowników
i ich wizyt w serwisie oraz +33 wzrost liczby odsłon. Również TVP VOD notuje już od września mocny trend wzrostowy. Wysoką oglądalnością cieszyły się topowe programy dostępne w telewizji na żywo: „The Voice of Poland” sezon 15: 232 tys. odtworzeń i 134% wzrostu oglądalności rok do roku oraz „Rolnik szuka żony” sezon 11: 159 tys. odtworzeń i 91% wzrostu oglądalności rok do roku.
Sukcesy frekwencyjne przyniósł początek grudnia. W niedzielę, 1 grudnia finałowy odcinek programu „Rolnik szuka żony” obejrzało rekordowe 2,4 mln widzów, z udziałem 20,2%. Program był najliczniej oglądanym tytułem weekendu i liderem w paśmie. Przedostatni, 12. odcinek serialu „Gra z Cieniem” również zgromadził najwyższą widownię od początku jego nadawania – obejrzało go ponad 1,7 mln widzów z udziałem w paśmie na poziomie 13,4%. Główny serwis informacyjny „19.30” obejrzało tego dnia ponad 1,8 mln widzów (udział 14,2%).
Dane: Nielsen Media