TVP1 w 2024 roku zanotowała udział na poziomie 7,2%, co dało jej pierwsze miejsce wśród wszystkich anten na polskim rynku. W TOP10 najchętniej oglądanych programów Telewizji Polskiej 8 należało do Jedynki.
TOP10 programów TVP w 2024 r. (tabela także w załączniku)
Wśród kanałów tematycznych znaczącą dynamikę wzrostu w porównaniu z 2023 rokiem odnotowały TVP Sport, TVP Nauka, TVP Dokument oraz TVP Kultura oraz TVP Polonia. W grupie 4+ największy wzrost udziałów osiągnęły TVP Nauka (+47,1% rok do roku) i TVP Dokument (+27,3%). W grupie 16-59 najwyższy wzrost udziałów zanotował TVP Nauka (+42,9%) TVP Dokument (+37,5%). W grupie 16-49 największy wzrost udziałów również należał do TVP Dokument (+41,7%), TVP Nauka (+25%) i TVP Sport (+17,7%). Kanały tematyczne TVP okazały się liderami w swoich kategoriach: TVP Seriale wśród kanałów serialowo-filmowych, TVP Historia wśród anten prezentujących tematykę historyczną, a TVP Sport w grupie kanałów sportowych.
Sport
5 lipca 2024 roku TVP Sport z udziałem na poziomie 7,9% odnotował rekordowy wynik od początku nadawania, czyli od 2006 roku.
W 2024 roku największą popularnością cieszyły się transmisje i relacje z wydarzeń sportowych. Dzięki TVP mogliśmy śledzić zmagania piłkarzy na Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2024 organizowanych w Niemczech, kibicować sportowcom w trakcie Igrzysk Olimpijskich w Paryżu czy oglądać mecze europejskich drużyn w ramach piłkarskiej Ligi Narodów UEFA.
TOP10 wydarzeń sportowych w TVP w 2024 r. (tabela także w załączniku)
Seriale
W 2024 roku oferta Telewizji Polskiej zdominowała zestawienie najpopularniejszych polskich seriali - w TOP10 znalazło się aż 9 tytułów wyprodukowanych przez TVP. W rankingu są nie tylko kontynuacje, ale również nowości, takie jak „Matylda”, „Zatoka szpiegów”, „Gra z Cieniem” i „Profilerka”.
TOP10 seriali telewizyjnych w 2024 r. (tabela także w załączniku)
Rozrywka
Programy rozrywkowe TVP mimo silnej konkurencji zanotowały w 2024 roku wysokie wyniki oglądalności, często będąc liderami w swoich pasmach nadawania. „The Voice Senior” był liderem wieczornego sobotniego pasma, również „The Voice of Poland” był liderem pasma oprócz jednego dnia, 12 października, kiedy program w TVP2 przegrał z nadawanym w TVP1 meczem piłki nożnej w ramach Ligi Narodów. Podobnie emitowany wiosną w niedzielnym pasmie reality show „Sanatorium miłości” i jesienny „Rolnik szuka żony” były tytułami pierwszego wyboru.
Dzięki tak wysokim wynikom oglądalności grupa TVP w weekendy pokonała konkurencję nadawców telewizyjnych w Polsce, osiągając w minionym roku 20,9% udziału.
Kultura
W maju 2024 TVP1 i TVP Polonia transmitowały Konkurs Piosenki Eurowizji – wydarzenie obejrzało 1,5 mln widzów, a stacje osiągnęły łącznie udział 17,8%.
Od 31 maja do 2 czerwca 2024 odbywał się 61. KFPP w Opolu. Najliczniejszą widownię zgromadził koncert „Zakochani są wśród nas, czyli piosenki Janusza Kondratowicza”, który w momencie najwyższej oglądalności obejrzało aż 2,4 mln widzów. Średnio w TVP1 i TVP Polonia koncert śledziło 2,3 mln widzów, co dało stacjom łączny udział na poziomie 20,6%. Nie mniejszym zainteresowaniem cieszył się powracający po latach „Kabareton”, którego transmisja w TVP1 w momencie najwyższej oglądalności przyciągnęła 2,3 mln widzów (udział w paśmie wyniósł aż prawie 23%).
Trasę Lata z Radiem i Telewizją Polską obejrzało w TVP2 i TVP Polonia średnio ponad 800 tys. widzów (8,1%). Wielkie otwarcie przebojowej trasy Lata z Radiem i TVP nastąpiło 13 lipca w Zakopanem. W momencie najwyższej oglądalności transmisję wydarzenia w Dwójce oglądało ponad 1,3 mln widzów.
Akcja Telewizji Polskiej #RazemDlaWas to inicjatywa, której celem była pomoc ofiarom wrześniowej powodzi w południowo-zachodniej Polsce. W zaledwie tydzień zebrano 12 milionów złotych. W ramach akcji zorganizowano koncert „Nadzieja – Razem Dla Was!”. Prezentowane w TVP1 i TVP Polonia wydarzenie obejrzało łącznie średnio 780 tys. widzów (udział 8,2%).
Teatr Telewizji
Widownia TTV w grupie 4+ w 2024 roku była większa o 52 tys. osób niż w 2023 roku, natomiast udział w paśmie emisji wzrósł o 20% rok do roku. W ubiegłym roku premierą, która zgromadziła największą widownię był „Deprawator” w reżyserii Macieja Wojtyszki emitowany 7 października. Przedstawienie obejrzało ponad 370 tys. widzów (udział 3,2%). Żaden z premierowych spektakli emitowanych w zeszłym roku nie może pochwalić się tak wysokim wynikiem.
TOP10 Teatru Telewizji w 2024 r. (tabela także w załączniku)
Programy informacyjne
„19.30” jako nowy program informacyjny na rynku konsekwentnie buduje swoją markę i od września 2024 roku notował wyraźny wzrost oglądalności. W TVP1 średnia widownia od września do grudnia wyniosła ponad 1,3 mln osób, co dało stacji udział w paśmie emisji na poziomie 11,3%.
Inne programy informacyjne również od września odnotowały wzrost widowni.
Rekordową widownię w stosunku do pierwszej połowy 2024 roku zanotował od końca wakacji „Teleexpress Extra”. Przez kolejne cztery miesiące program oglądało średnio 516 tys. (udział 5,8%).
Między wrześniem a końcem roku „Teleexpress” oglądało średnio w TVP1, TVP Info i TVP Polonia 1,5 mln (udział 17,4%).