• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

TVP1 liderem anten w 2024 roku. Programy TVP gromadzą największe widownie

13:27, 17.01.2025
TVP1 liderem anten w 2024 roku. Programy TVP gromadzą największe widownie!!! pusty LEAD !!!

W 2024 roku TVP1 była liderem stacji na polskim rynku telewizyjnym. W TOP30 najchętniej oglądanych programów minionych dwunastu miesięcy aż 27 należało do Telewizji Polskiej. Bezkonkurencyjna okazała się oferta sportowa TVP, która przyciągnęła przed ekrany wielomilionową publiczność. Wysoką oglądalność nadawca publiczny zawdzięcza też kultowym formatom kulturalnym, rozrywkowym i informacyjnym oraz nowym propozycjom programowym, które systematycznie powiększają grono odbiorców. Rosną udziały kanałów tematycznych TVP.

TVP1 w 2024 roku zanotowała udział na poziomie 7,2%, co dało jej pierwsze miejsce wśród wszystkich anten na polskim rynku. W TOP10 najchętniej oglądanych programów Telewizji Polskiej 8 należało do Jedynki.

TOP10 programów TVP w 2024 r. (tabela także w załączniku)

Wśród kanałów tematycznych znaczącą dynamikę wzrostu w porównaniu z 2023 rokiem odnotowały TVP Sport, TVP Nauka, TVP Dokument oraz TVP Kultura oraz TVP Polonia. W grupie 4+ największy wzrost udziałów osiągnęły TVP Nauka (+47,1% rok do roku) i TVP Dokument (+27,3%). W grupie 16-59 najwyższy wzrost udziałów zanotował TVP Nauka (+42,9%) TVP Dokument (+37,5%). W grupie 16-49 największy wzrost udziałów również należał do TVP Dokument (+41,7%), TVP Nauka (+25%) i TVP Sport (+17,7%). Kanały tematyczne TVP okazały się liderami w swoich kategoriach: TVP Seriale wśród kanałów serialowo-filmowych, TVP Historia wśród anten prezentujących tematykę historyczną, a TVP Sport w grupie kanałów sportowych.

Sport

5 lipca 2024 roku TVP Sport z udziałem na poziomie 7,9% odnotował rekordowy wynik od początku nadawania, czyli od 2006 roku.

W 2024 roku największą popularnością cieszyły się transmisje i relacje z wydarzeń sportowych. Dzięki TVP mogliśmy śledzić zmagania piłkarzy na Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2024 organizowanych w Niemczech, kibicować sportowcom w trakcie Igrzysk Olimpijskich w Paryżu czy oglądać mecze europejskich drużyn w ramach piłkarskiej Ligi Narodów UEFA.

TOP10 wydarzeń sportowych w TVP w 2024 r. (tabela także w załączniku)



 

Seriale

W 2024 roku oferta Telewizji Polskiej zdominowała zestawienie najpopularniejszych polskich seriali - w TOP10 znalazło się aż 9 tytułów wyprodukowanych przez TVP. W rankingu są nie tylko kontynuacje, ale również nowości, takie jak „Matylda”, „Zatoka szpiegów”, „Gra z Cieniem” i „Profilerka”.

TOP10 seriali telewizyjnych w 2024 r. (tabela także w załączniku)



Rozrywka

Programy rozrywkowe TVP mimo silnej konkurencji zanotowały w 2024 roku wysokie wyniki oglądalności, często będąc liderami w swoich pasmach nadawania. „The Voice Senior” był liderem wieczornego sobotniego pasma, również „The Voice of Poland” był liderem pasma oprócz jednego dnia, 12 października, kiedy program w TVP2 przegrał z nadawanym w TVP1 meczem piłki nożnej w ramach Ligi Narodów. Podobnie emitowany wiosną w niedzielnym pasmie reality show „Sanatorium miłości” i jesienny „Rolnik szuka żony” były tytułami pierwszego wyboru.

Dzięki tak wysokim wynikom oglądalności grupa TVP w weekendy pokonała konkurencję nadawców telewizyjnych w Polsce, osiągając w minionym roku 20,9% udziału.

Kultura

W maju 2024 TVP1 i TVP Polonia transmitowały Konkurs Piosenki Eurowizji – wydarzenie obejrzało 1,5 mln widzów, a stacje osiągnęły łącznie udział 17,8%.

Od 31 maja do 2 czerwca 2024 odbywał się 61. KFPP w Opolu. Najliczniejszą widownię zgromadził koncert „Zakochani są wśród nas, czyli piosenki Janusza Kondratowicza”, który w momencie najwyższej oglądalności obejrzało aż 2,4 mln widzów. Średnio w TVP1 i TVP Polonia koncert śledziło 2,3 mln widzów, co dało stacjom łączny udział na poziomie 20,6%. Nie mniejszym zainteresowaniem cieszył się powracający po latach „Kabareton”, którego transmisja w TVP1 w momencie najwyższej oglądalności przyciągnęła 2,3 mln widzów (udział w paśmie wyniósł aż prawie 23%).

Trasę Lata z Radiem i Telewizją Polską obejrzało w TVP2 i TVP Polonia średnio ponad 800 tys. widzów (8,1%). Wielkie otwarcie przebojowej trasy Lata z Radiem i TVP nastąpiło 13 lipca w Zakopanem. W momencie najwyższej oglądalności transmisję wydarzenia w Dwójce oglądało ponad 1,3 mln widzów.

Akcja Telewizji Polskiej #RazemDlaWas to inicjatywa, której celem była pomoc ofiarom wrześniowej powodzi w południowo-zachodniej Polsce. W zaledwie tydzień zebrano 12 milionów złotych. W ramach akcji zorganizowano koncert „Nadzieja – Razem Dla Was!”. Prezentowane w TVP1 i TVP Polonia wydarzenie obejrzało łącznie średnio 780 tys. widzów (udział 8,2%).

Teatr Telewizji

Widownia TTV w grupie 4+ w 2024 roku była większa o 52 tys. osób niż w 2023 roku, natomiast udział w paśmie emisji wzrósł o 20% rok do roku. W ubiegłym roku premierą, która zgromadziła największą widownię był „Deprawator” w reżyserii Macieja Wojtyszki emitowany 7 października. Przedstawienie obejrzało ponad 370 tys. widzów (udział 3,2%). Żaden z premierowych spektakli emitowanych w zeszłym roku nie może pochwalić się tak wysokim wynikiem.

TOP10 Teatru Telewizji w 2024 r. (tabela także w załączniku)



Programy informacyjne

„19.30” jako nowy program informacyjny na rynku konsekwentnie buduje swoją markę i od września 2024 roku notował wyraźny wzrost oglądalności. W TVP1 średnia widownia od września do grudnia wyniosła ponad 1,3 mln osób, co dało stacji udział w paśmie emisji na poziomie 11,3%.

Inne programy informacyjne również od września odnotowały wzrost widowni.

Rekordową widownię w stosunku do pierwszej połowy 2024 roku zanotował od końca wakacji „Teleexpress Extra”. Przez kolejne cztery miesiące program oglądało średnio 516 tys. (udział 5,8%).

Między wrześniem a końcem roku „Teleexpress” oglądało średnio w TVP1, TVP Info i TVP Polonia 1,5 mln (udział 17,4%).