W styczniowym rankingu najliczniej oglądanych propozycji na pierwszym miejscu znalazł się uwielbiany przez widzów serial „M jak miłość”, który 27 stycznia oglądało ponad 2,7 mln widzów, z udziałem na poziomie 22,3%.
Hitem miesiąca była również transmisja Pucharu Świata w lotach narciarskich – w niedzielę, 19 stycznia w TVP1 śledziło ją ponad 1,8 mln widzów, co zapewniło udział w paśmie na poziomie 17%.
W styczniu z tygodnia na tydzień rosła widownia szóstej edycji programu „The Voice Senior” – program oglądało średnio prawie 1,5 mln osób, przy udziale 12,2%. Muzyczny talent show Dwójki znalazł się w TOP10 programów miesiąca, format jest liderem swoim paśmie.
Widzowie od stycznia mogą śledzić losy bohaterów programu „Żona dla Polaka”. Od samego początku emisji show zajmuje pozycję lidera w swoim paśmie. W minionym miesiącu program oglądało średnio ponad 1 mln osób w TVP1, przy udziale na poziomie 7,9%.
Serial „Królowie” oglądało średnio 938 tys. (7,6% udziału w styczniu). Najliczniejszą widownię osiągnął odcinek emitowany 9 stycznia, którym zainteresowało się ponad 1,1 mln widzów, udział wyniósł 9%.
Wśród najchętniej oglądanych programów emitowanych w TVP Info w styczniu na pierwszym miejscu znalazł się „Teleexpress Extra”. Emisję 2 stycznia obejrzało 823 tys. widzów, co przełożyło się na udział na poziomie 7,7%. Widownia „Teleexpressu Extra” wzrosła o 48,1% – czyli o 219 tys. widzów – w styczniu 2025 roku w porównaniu do stycznia 2024 roku. Udział w rynku w tym okresie zwiększył się z 4,5% do 6,6%, co oznacza wzrost o 45,1%.
Znaczący wzrost widowni i udziałów w TVP Info odnotował także – „Teleexpress”. W porównaniu – styczeń 2025 roku do stycznia 2024 roku wzrost widowni kształtował się na poziomie 50,2% – wzrost o 170 tys. widzów, udziały styczeń do stycznia wzrosły aż o 51,6%, z 3,4% do 5,2%.
W porównaniu z poprzednim miesiącem „19.30” emitowana w TVP Info zanotowała wzrost zarówno widowni, jak i udziałów w paśmie. Widownia programu w porównaniu z grudniem wzrosła o 14,4%, średnio oglądało ją 263 tys. widzów, a udziały w paśmie wzrosły o 11,9%.
W porównaniu z grudniem program „Kwiatki polskie” zanotował wzrost zarówno widowni, jak i udziałów w paśmie. Średnia oglądalność w styczniu wyniosła 168 tys. widzów, co oznacza wzrost o 36 tys. osób (27,8%) względem grudnia. Udział w rynku zwiększył się o 25,9% i w styczniu osiągnął poziom 1,4%. Była to najwyższa miesięczna średnia widownia „Kwiatków polskich” od początku emisji, czyli od września 2024 roku.
W styczniu w grupie 4+ wzrosła widownia i udziały wydań formatu śniadaniowego TVP2 „Pytanie na śniadanie” w porównaniu z poprzednim miesiącem – z 282 tys. na 306 tys. widzów oraz z 5,9% na 6,6% udziałów.
W styczniu premierę w Jedynce miał monodram Alojzego Lyski „Mianujom mie Hanka” - pierwszy spektakl w Teatrze Telewizji grany w języku śląskim z dostępnymi polskimi napisami. Spektakl Teatru Telewizji „Mianujom mie Hanka” zobaczyło 460 tys. widzów, przy udziale na poziomie 3,7%. Żaden z premierowych spektakli emitowanych od maja 2021 roku nie może pochwalić się tak wysokim wynikiem oglądalności.
W związku z obchodami 80. rocznicy wyzwolenia niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz Telewizja Polska przygotowała specjalną ofertę programową, 27 stycznia transmisje uroczystości związane z obchodami i wszystkie relacje z nią związane okazały się frekwencyjnym sukcesem. Zasięg skumulowany dla 15 emisji z tego dnia w TVP1, TVP Info, TVP Polonia i TVP Historia wyniósł 4,9 mln osób. Największą oglądalnością cieszył się program nadawany w godzinach 16:00-18:30, kiedy to transmisję z Miejsca Pamięci Auschwitz-Birkenau w TVP1, TVP Info, TVP Polonia i TVP Historia oglądało łącznie 1,16 mln osób. Dało to wymienionym antenom łącznie 12,4% udziału w paśmie.
W porównaniu z poprzednim miesiącem wzrost udziałów zanotowały 3 anteny Telewizji Polskiej: TVP Sport o 16,7%, TVP Kultura o 15,4% i TVP Historia o 12,8%.
WEEKEND 31 stycznia – 2 lutego
W miniony weekend liderem anten była TVP1 z udziałem na poziomie 6,3%. W TOP10 programów 6 należało do TVP. Najliczniej oglądanym programem Telewizji Polskiej był muzyczny talent show Dwójki „The Voice Senior” – w sobotę 1 lutego obejrzało go ponad 1,5 mln widzów (udział 13,4%). Program był liderem w swoim paśmie.
W niedzielę w TVP1 program „Polak szuka Żony” oglądało średnio 954 tys. osób (udział 7,3%) – program wygrał z konkurencją w swoim pasmie.
Niedzielne wydanie programu informacyjnego „19.30” obejrzało w TVP1, TVP Info i TVP Polonia ponad 1,7 mln widzów (udział 13,3%). W piątek, 31 stycznia „Teleexpress” zgromadził na 3 antenach prawie 1,8 mln osób (udział 19%).
Dane: Nielsen Media