Za te wyniki serdecznie dziękuję naszym widzom i odbiorcom. Cieszą nas one z wielu względów. Są odzwierciedleniem rosnącej marki naszej Anteny, ale co najważniejsze są dowodem na zainteresowanie treściami związanymi z życiem naszej diaspory, ale też wszechstronnym obrazem współczesnej Polski. Dlatego w 2025 r. planujemy dalszy rozwój oferty internetowej, zwiększenie interaktywności treści oraz realizację nowych inicjatyw, które pozwolą jeszcze lepiej łączyć Polonię z Ojczyzną – mówi dyrektor TVP Polonia Grzegorz Jędrasik.
W 2024 r. strona internetowa TVP Polonia miała 642 tysięcy aktywnych użytkowników z czego aż 70 proc. stanowili nowi odbiorcy. Szczególnym zainteresowaniem cieszył się nie tylko streaming, ale także unikatowy serwis internetowy współtworzony przez polonijną społeczność: „Twoja Polonia”, w którym publikowane są materiały z życia Polonii pozyskane z pierwszej ręki, czyli bezpośrednio od Polaków mieszkających za granicą. Teksty, filmiki i nagrania można przesłać za pośrednictwem formularza TVP Polonia zamieszczonego na stronie internetowej i w aplikacji. W 2024 roku otrzymaliśmy od internautów aż 255 materiałów, w tym relacje od honorowych korespondentów TVP Polonia z całego świata. A społeczność „Twoja Polonia” skupiona wokół grupy facebookowej zyskała 10 tys. nowych członków i obecnie ma ich prawie 25 tys.
Odbiorcy wysoko ocenili także bezpłatną aplikację mobilną TVP Polonia, dzięki której można w swoim telefonie na żywo oglądać TVP Polonia w każdym zakątku świata, mieć dostęp do serwisów TVP Polonia oraz polonijnych magazynów, a także ustawić powiadomienie, by nie przegapić ulubionego programu. Za jej pośrednictwem można również przesyłać foto i wideo relacje publikowane w polonijnej przestrzeni „Twoja Polonia”. Ponad 63 proc. użytkowników aplikacji korzysta z niej poza granicami kraju, najwięcej w Niemczech, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Zachęcamy do odwiedzania naszej strony internetowej polonia.tvp.pl, śledzenia mediów społecznościowych oraz pobrania aplikacji TVP Polonia, aby być na bieżąco z najnowszymi treściami.