Współpraca obejmuje włączenie do oferty TVP dwóch produktów wideo z oferty MediaFarm. Pierwszym jest reklama pre-roll, czyli przekazy komercyjne emitowane przed treściami redakcyjnymi. Drugi to rewarded video pre-roll, czyli reklama, za którą użytkownik otrzymuje bonusy w grach i aplikacjach mobilnych. Obie te formy osiągają wysokie wskaźniki widoczności (viewability), obejrzeń reklam w całości (completion rate) i uwagi (attention) oraz gwarantują bezpieczne środowisko reklamowe (brand safety).
MediaFarm to dom sprzedaży skupiający w ramach swojej sieci przestrzeń reklamową wydawców zarówno polskich, jak i międzynarodowych. W ofercie polskiej spółki znajdują się m.in. lokalne i ogólnopolskie serwisy informacyjne oraz popularne gry mobilne, w tym „Solitaire Classic”, „War Robots” czy „Woodoku”. W ofercie sieci są także platformy edukacyjne, m.in. Duolingo. Kampanie reklamowe w sieci MediaFarm docierają do 30% dorosłych Polaków. Sprzedaż funkcjonuje zarówno w modelu direct (zakup bezpośredni), jak i programmatic (zakup adserwerowy). Sieć stosuje autorskie wdrożenia innowacyjnych rozwiązań pozyskiwanych od międzynarodowych firm specjalizujących się w grach i aplikacjach.
– Współpraca z MediaFarm jest kolejnym krokiem w strategii budowania szerokiej oferty wideo skupiającej treści o wysokiej jakości. Wspólnie z naszym partnerem będziemy rozwijać innowacyjne rozwiązania reklamowe w przestrzeni serwisów internetowych, gier i aplikacji. Dzięki tej strategicznej współpracy będziemy mogli zaoferować naszym partnerom biznesowym większy zasięg kampanii reklamowych bez uszczerbku na dostarczanej najwyższej jakości kampanii czego dowodzą takie wskaźniki, jak viewability czy completion rate. Nie bez znaczenia dla nas jest wejście w nowy segment gamingu, który jest poszerzeniem naszej oferty. Niezależnie od naszego fokusu na streaming i VOD, gaming pozwala dotrzeć do nowych osób spoza dotychczasowego zasięgu naszej oferty reklamowej – mówi Marcin Gudowicz, dyrektor Biura Reklamy i Marketingu TVP.
– Ogromnie cieszymy się na współpracę z Biurem Reklamy i Marketingu Telewizji Polskiej. Dla MediaFarm stanowi ona szansę na poszerzenie dotarcia z naszymi produktami reklamy wideo, w tym w aplikacjach mobilnych, do nowych, prestiżowych klientów Publicznego Nadawcy – dodaje Tomasz Bruss, prezes zarządu MediaFarm.
Biuro Reklamy i Marketingu TVP konsekwentnie realizuje strategię dostarczania bezpiecznej i wysokiej jakości przestrzeni reklamowej dla swoich partnerów biznesowych. Jej podstawą są reklamy we własnym środowisku TVP VOD, TVP Sport, TVP Info oraz streamingu w aplikacjach. W ramach współpracy partnerskiej TVP oferuje przestrzeń reklamową, m.in. Rakuten TV (reklama w środowisku connected TV), Polska Press i w sieci OnNetwork.