Luty 2025 roku okazał się kolejnym miesiącem, w którym serwis streamingowy Telewizji Polskiej zanotował duże wzrosty. Liczba użytkowników TVP VOD wzrosła o 25% w porównaniu z lutym 2024, a liczba odtworzeń – o 19% rok do roku. Zwiększyła się też liczba wizyt (+18% r/r) i odsłon (+8% r/r).
Według badania Mediapanel w minionym miesiącu TVP VOD odwiedziło ponad 2,6 mln realnych użytkowników. Średni czas na użytkownika wyniósł ponad 3 godziny i 46 minut, czyli o 16 minut więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej. Serwis streamingowy Telewizji Polskiej zajął dzięki temu drugie miejsce na rynku w swojej kategorii, plasując się tuż za Netflixem.
Jak wynika z badania Mediapanel TVP VOD zanotował w lutym 2025 roku 7,59 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania z serwisów streamingowych VOD i OTT, dzięki czemu wyprzedził m.in. takie platformy treści na żądanie, jak Disney+, Amazon Prime Video czy Canal+ Online.
Najchętniej oglądanymi treściami TVP VOD w lutym 2025 okazała się oferta dla dzieci. Niekwestionowanym liderem była tu kultowa bajka Telewizji Polskiej „Miś Uszatek”, która w minionym miesiącu trafiła do TOP10 serwisu. „Misia Uszatka” udostępniono na platformie z okazji 50-lecia tej produkcji. Z myślą o najmłodszych, ale także o ich rodzicach, TVP VOD przygotowało specjalną ofertę bajek z bogatego archiwum Telewizji Polskiej. Dzięki TVP VOD po raz pierwszy w historii online pojawiły się takie bajki, jak „Dziwne przygody Koziołka Matołka”, „Plastusiowy pamiętnik”, „Olimpiada Bolka i Lolka”, „Pomysłowy Dobromir” czy „Wyprawa profesora Gąbki”. W lutym 2025 roku kategoria treści dla dzieci urosła o 102% w porównaniu ze styczniem 2025.
Ponadto warto odnotować wzrosty w kategorii Programy. Tutaj na uwagę zasługują bardzo dobre wyniki oglądalności takich hitów TVP, jak „Żona dla Polaka” czy szósta edycja show „The Voice Senior”. Dużą popularnością cieszyły się też serialowe nowości platformy: skandynawskie „The Killing”, „Hrabia Monte Christo” oraz „Peaky Blinders”.
TVP VOD w lutym 2025:
2,6 mln realnych użytkowników;
3 godziny i 46 minut – średni czas oglądania;
+ 25% liczba użytkowników;
+ 19% liczba odtworzeń;
+ 18% liczba wizyt;
+ 8% liczba odsłon;
Świetny wynik „Misia Uszatka” i duży wzrost zainteresowania treściami dla dzieci;
Kultowe bajki Telewizji Polskiej po raz pierwszy online;
Hitami „Żona dla Polaka” i „The Voice Senior”
TVP VOD to największa w Polsce biblioteka wideo na życzenie, która oferuje ponad 86 tysięcy materiałów, w tym najnowsze produkcje TVP, polskie i zagraniczne filmy oraz seriale, programy rozrywkowe, bajki i materiały edukacyjne dla dzieci, a także prawie 500 spektakli Teatru Telewizji i ponad 3 tysiące produkcji zrekonstruowanych cyfrowo.