W poniedziałek, 24 marca TVP1 i TVP Sport transmitowały mecz drugiej kolejki w eliminacjach do mistrzostw świata w 2026 r. rozegrany na PGE Narodowym w Warszawie. Spotkanie Polska – Malta obejrzało przed telewizorami prawie 3,4 mln widzów, zapewniło to antenom 29,3% udziału w rynku. Kolejne prawie 300 tys. widzów śledziło przebieg spotkania poza domem, a 490 tys. unikalnych użytkowników obejrzało mecz na stronie internetowej i w aplikacjach TVP Sport.
Transmisja zapewniła Jedynce pozycję lidera anten zarówno w grupie wszystkich widzów (10,4%), jak i w grupach komercyjnych: 8,7% w grupie 16-59 oraz 8,9% w grupie 16-49. Są to najwyższe udziały dobowe TVP1 w tym roku. Znaczący udział w rynku zanotował również TVP Sport, uzyskując 2,8% w grupie 4+ i ponad 3% w grupach komercyjnych. Rekordowy udział w tym roku – na poziomie 26,7% wśród wszystkich widzów – zanotowała grupa TVP, pokonując konkurencyjne grupy nadawców.
W poprzednim meczu eliminacji do mistrzostw świata w 2026 r. polska reprezentacja rywalizowała z Litwą. Łącznie na antenach TVP, poza domem oraz w Internecie spotkanie oglądało ponad 4,2 mln widzów: prawie 3,3 mln osób przed telewizorami, ponad 500 tys. poza domem oraz 420 tys. użytkowników stron internetowych.
Dane: Nielsen Media, in home+OOH, Gemius