Od stycznia do marca TVP Sport zanotował wzrost udziałów aż o 55%, TVP ABC o 12,5%, natomiast TVP Info o 11,4%. W porównaniu do I kwartału poprzedniego roku wzrost udziałów TVP INFO osiągnął 20%.
Ranking najliczniej oglądanych audycji w pierwszym kwartale 2025 roku zdominowały propozycje Telewizji Polskiej. Listę otwiera „M jak miłość”. Odcinek wyemitowany w TVP2 4 lutego obejrzało 2,9 widzów przy udziale na poziomie 23,9%. W tym zestawieniu znalazły się również mecze piłki nożnej rozgrywane przez reprezentację Polski. Mecz z Litwą rozgrywany 21 marca obejrzało w TVP1 i TVP Sport prawie 3,3 mln widzów. Zapewniło to antenom 28,9% udziału w rynku. Z kolei transmisja meczu z Maltą 24 marca przyciągnęła prawie 3,4 mln widzów i 29,3% udział w rynku.
Licznie oglądane są także programy rozrywkowe TVP: „The Voice Senior” w TVP2 (z najwyższą widownią 15 lutego - 1,7 mln, udział 14,4%), „Sanatorium miłości” w TVP1 (z najwyższą widownią 2 marca 1,6 mln, udział 13,9%) oraz dwójkowy „The Voice Kids” (z najwyższą widownią 29 marca 1,6 mln, udział 14,6%).
Spośród TOP15 seriali pierwszego kwartału 2025 roku aż 13 jest emitowanych na antenach Telewizji Polskiej. Oprócz „M jak miłość” (średnia widownia 2,7 mln, udział 21,9%) jako lidera zestawienia, znalazły się także m.in.: „Na dobre i na złe” (średnia widownia 2 mln, udział 16,5%), „Barwy szczęścia” (średnia widownia 1,6 mln, udział 12,5%) oraz „Zatoka szpiegów” (średnia widownia 1,5 mln, udział 10,9%).
Od stycznia do marca 2025 roku średnia widownia Teatru Telewizji wynosi prawie 370 tys. W porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku (185 tys.) jest to dwukrotny wzrost. Udział TTV od stycznia do marca 2024 r. był na poziomie 1,7%, ale już w tym samym okresie 2025 r. wyniósł do 3,05%, co daje wzrost o 79,4%. Najliczniej oglądanym spektaklem w ostatnich trzech miesiącach była emitowana 17 lutego „Wizyta starszej pani” z widownią na poziomie 564 tys. (udział 4,7%). Na drugim miejscu znalazła się premiera monodramu Alojzego Lyski „Mianujom mie Hanka” emitowany 27 stycznia. Zobaczyło go 490 tys. widzów, przy udziale na poziomie 4,0%. Trzeci pod względem widowni był „Związek otwarty” – spektakl 10 marca obejrzało 430 tys. widzów (udział 3,4%).
Dane: Nielsen Media