Biuro Reklamy i Marketingu TVP ogłosiło zasady sprzedaży obowiązujące przy transmisjach Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Kobiet UEFA Women’s EURO 2025. Będzie to pierwszy turniej kobiecej piłki nożnej w całości dostępny w telewizji za darmo. Pierwszy raz w historii mecze z udziałem polskiej reprezentacji kobiet zostaną wyemitowane na antenie głównej Telewizji Polskiej – w TVP1. Nadawca publiczny chce w ten sposób podkreślić, że jest to wydarzenie tak samo ważne, jak rozgrywki piłkarskie mężczyzn. Telewizja Polska zaprezentuje mecze ponadto w TVP Sport oraz na stronie TVPSport.pl i w aplikacji mobilnej TVP Sport. Spotkania z udziałem polskiej reprezentacji będą nadawane w prime time.
W cenniku reklamowym najdroższe są bloki reklamowe przy meczach Polek. Najwyżej wyceniono reklamy przy spotkaniu z Niemkami. Cena 30-sekundowego spotu po pierwszej połowie w sprzedaży łączonej – tj. TVP1 i TVP Sport – wynosi 134 900 zł.
Oferta obejmuje sponsoring multiscreen, czyli emisję billboardów sponsorskich przy dedykowanych treściach w telewizji i online – TVPSport.pl i w aplikacji TVP Sport. Dla wszystkich meczów nadawanych równolegle w TVP1 i TVP Sport będzie obowiązywać sprzedaż łączona, tj. reklamodawca musi dokonać zakupu reklamy w obu kanałach. Jest to odpowiedź na duży odsetek widzów, którzy transmisje sportowe oglądają w kanale tematycznym.
Biuro Reklamy i Marketingu TVP proponuje też reklamodawcom szeroką ofertę w środowisku digital. Poza standardową reklamą (emitowaną przy meczach transmitowanych na żywo) oraz klasyczną reklamą online, w ofercie znalazły się też inne formy angażujące widzów, tj. możliwość ekspozycji marki przy treściach UEFA Women’s EURO 2025 na platformie YouTube oraz w mediach społecznościowych TVP Sport.
– UEFA Women’s EURO 2025 to dla Telewizji Polskiej wydarzenie o ogromnym znaczeniu – nie tylko sportowym, ale także społecznym. Po raz pierwszy w historii pokażemy mecze reprezentacji kobiet na antenie głównej – w TVP1. To wyraz naszego zaangażowania w budowanie świadomości społecznej i podkreślenie roli, jaką piłka nożna kobiet odgrywa w Polsce. Dla nas to turniej równie istotny jak Mistrzostwa Europy mężczyzn – dlatego poświęcamy mu najwyższą antenową ekspozycję. Chcemy, by sukces naszej reprezentacji stał się inspiracją i punktem zwrotnym w postrzeganiu kobiecego futbolu przez kibiców, reklamodawców i opinię publiczną. Liczymy na wysokie zainteresowanie wydarzeniem ze strony marketerów – piłka nożna kobiet jest już szeroko obecna w komunikacji kilku kluczowych globalnych reklamodawców – mówi Marcin Gudowicz, Dyrektor Biura Reklamy i Marketingu TVP.
Polska reprezentacja kobiet po raz pierwszy zakwalifikowała się do turnieju, który rozgrywany będzie w Szwajcarii w dniach 2-27 lipca. Historyczny awans zapewniła sobie po zwycięskich barażach z Austrią (1:0 i 1:0). Przez wiele lat udział w finałach ograniczony był do zaledwie czterech drużyn – dopiero od 2017 roku (turniej w Holandii) rywalizuje w nich szesnaście zespołów. Polki zagrają w grupie C, gdzie zmierzą się z reprezentacjami Niemiec, Szwecji oraz Danii. Zarówno mecz otwarcia, jak i finał zaplanowano na największym obiekcie – St. Jacob Park w Bazylei.
W okresie ostatnich sześciu miesięcy widownia meczów z udziałem polskiej reprezentacji wzrosła o ponad 500% – mecz barażowy Austria – Polska obejrzało w TVP ponad 352 tys. widzów (źródło: 07 – 12.2024, AMR, TVP Sport, All 4+).
Podczas EURO kobiet w 2022 roku mecz finałowy wypełnił cały stadion Wembley, a przed telewizorami zgromadził ponad 17 mln widzów, stając się najlepiej oglądaną audycją 2022 roku w Wielkiej Brytanii.