• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

TVP z najwyższym udziałem w rynku – miliony widzów oglądały uroczystości pogrzebowe Papieża i koncert „Tysiąclecie Korony Polskiej”

15:17, 28.04.2025
TVP z najwyższym udziałem w rynku – miliony widzów oglądały uroczystości pogrzebowe Papieża i koncert „Tysiąclecie Korony Polskiej”!!! pusty LEAD !!!

W miniony weekend grupa TVP z łącznym udziałem na poziomie 21% pokonała pozostałe grupy konkurencyjnych stacji. Anteną pierwszego wyboru była TVP1, na której widzowie śledzili najważniejsze wydarzenia ostatnich dni: transmisję uroczystości pogrzebowych Papieża Franciszka z placu św. Piotra w Rzymie oraz koncert „Tysiąclecie Korony Polskiej” – kulminacyjny punkt ogólnopolskich obchodów milenium koronacji Bolesława Chrobrego na króla Polski. Obie transmisje trafiły do TOP10 programów weekendu.

 
fot. Arsen Petrovych / TVP

W sobotę, 26 kwietnia transmisja uroczystości pogrzebowych Papieża Franciszka w TVP1, TVP Info i TVP Polonia zgromadziła ponad 1,9 mln widzów, a udział stacji w tym czasie wyniósł 25%. Tego samego dnia TVP2 transmitowała z krakowskich Łagiewnik wydarzenie „Symfonia Miłosierdzia” – dwugodzinne połączenie koncertu i modlitewnego czuwania, które śledziło w Dwójce prawie 300 tys. osób.

W niedzielę, 27 kwietnia koncert pt. „Tysiąclecie Korony Polskiej” w TVP1 i TVP Polonia oglądało blisko 1,4 mln widzów, przy udziałach na poziomie 11,1%. W momencie najwyższej oglądalności koncert zgromadził prawie 1,7 mln widzów. Wydarzenie poprowadzili Gabi Drzewiecka i Cezary Łukaszewicz.

W niedzielne popołudnie widzowie obejrzeli ostatnie odcinki muzycznego show Dwójki „Szansa na sukces. Opole 2025”. Nagrodą dla zwycięzcy jest udział w koncercie „Debiuty” podczas 62. KFPP w Opolu. Finałowe odcinki programu obejrzało prawie 900 tys. widzów (udział 11,3%).

Finał Pucharu Króla Hiszpanii w piłce nożnej równolegle pokazywały TVP1 i TVP Sport. Spotkanie FC Barcelona – Real Madryt obejrzało prawie 2,5 mln widzów: ponad 2 mln osób oglądało mecz w domu lub poza domem, a 365 tys. unikalnych użytkowników oglądało spotkanie na stronie internetowej TVP Sport.  


 

Dane: Nielsen Media