Emitowany w niedzielę, 4 maja finałowy odcinek programu „Sanatorium miłości” był najliczniej oglądanym programem majowego weekendu TVP i zgromadził przed telewizorami prawie 1,5 mln osób, przy udziale na poziomie 12,2%. Średnio cały 7. sezon reality show z udziałem seniorów oglądało prawie 1,5 mln widzów, ze średnim udziałem na poziomie 12,9%.
Tego samego dnia, także w niedzielny wieczór ponad 1,2 mln widzów zainteresował odcinek serialu TVP1 „Zatoka szpiegów”, udział serialu w paśmie wyniósł 9,5%.
W sobotę widzowie obejrzeli finał tegorocznej edycji „The Voice Kids”. Najlepszym Głosem programu, decyzją widzów została wybrana Zosia Wójcik z drużyny Tomsona i Barona. Finałowy odcinek „The Voice Kids” był czwartym najliczniej oglądanym programem weekendu w TVP. Program obejrzało ponad 1,2 mln widzów przy udziale na poziomie 11,5%. Ostatni odcinek znalazł się na pozycji lidera pasma. Przez cały sezon program oglądało średnio ponad 1,2 mln widzów, przy średnich udziałach na poziomie 11%.
Na wysokiej pozycji w weekendowym zestawieniu TOP10 znalazło się wydanie „19.30”, które w niedzielę w TVP1, TVP Info i TVP Polonia oglądało ponad 1,6 mln widzów, przy łącznych udziałach na poziomie 13,6%. Tego dnia najliczniejszą widownię spośród wszystkich weekendowych dni zanotowało również „Pytanie dnia”. Program obejrzało średnio na dwóch antenach TVP1 i TVP Info ponad 1,3 mln widzów, zapewniając udział na poziomie 10,8% i pozycję lidera wśród programów publicystycznych.
Orędzie Donalda Tuska, Prezesa Rady Ministrów, które wygłosił 1 maja w Święto Pracy łącznie na antenach TVP1 i TVP Polonia obejrzało prawie 1 mln widzów, z udziałem 9,6%.
W Święto Konstytucji 3 Maja transmisje uroczystości państwowych w TVP1 i TVP Polonia osiągnęły widownię na poziomie – 590 tys. widzów (łączny udz. 8,7%).
W majowy weekend sportowych emocji dostarczył finał Pucharu Polski w piłce nożnej, który równolegle transmitowały 2 maja TVP1 i TVP Sport. Spotkanie Pogoni Szczecin i Legii Warszawa obejrzało prawie 1,4 mln widzów w domu lub poza domem, a 158 tys. unikalnych użytkowników oglądało spotkanie na stronie internetowej TVP Sport. W sumie starcie Legii z Pogonią śledziło ponad 1,5 miliona kibiców (uwzględniając wyniki OOH oraz w Internecie).
Dane: Nielsen Media