Transmisja finału Eurowizji 2025 to najliczniej oglądany koncert Eurowizji na antenach Telewizji Polskiej od 2016 roku. Wydarzenie na antenach TVP obejrzało średnio blisko 4 mln widzów, co przełożyło się na rekordowy udział w paśmie na poziomie 43,5%. W momencie najwyższej oglądalności – podczas występu Justyny Steczkowskiej – koncert zgromadził prawie 5,6 mln widzów. Ponad 190 tys. internautów śledziło transmisję koncertu w TVP VOD.
Tego dnia Jedynka zanotowała rekordowy udział we wszystkich grupach widzów zajmując pierwsze miejsce w rankingu anten. W gr. 4+ uzyskała udział dobowy na poziomie 15%, w grupach 16-59 i 16-49 odpowiednio 14,6% i 14,9%. Są to najwyższe udziały anteny od sierpnia poprzedniego roku. Łącznie anteny TVP w grupie wszystkich widzów uzyskały 27,6% udziału w rynku i pokonały konkurencyjne grupy nadawców.
Również w niedzielę, 18 maja w dniu wyborów prezydenckich TVP1 znalazła się na czele rankingu anten. Wieczór wyborczy nadawany w TVP1, TVP Info i TVP Polonia od godz. 20:50 oglądało średnio ponad 1,4 mln widzów, co zapewniło antenom 11,5% udziału w rynku. Tuż po godz. 21:00, podczas podawania wyników głosowania, program zgromadził 2,4 mln widzów.
Dane: Nielsen Media