Na pierwszym miejscu w TOP10 programów czerwca znalazła się transmisja meczu Finlandia-Polska. Spotkanie rozegrane 10 czerwca w ramach eliminacji Mistrzostw Świata 2026 przyciągnęło ponad 4,8 mln widzów – w domach, poza domem i online. W TVP1 i TVP Sport mecz śledziło łącznie prawie 3,7 mln osób, co przełożyło się na 36,7% udziału obu stacji w rynku. Poza domem kibicowało ponad 500 tys. widzów, a transmisję online na TVPSPORT.PL i w aplikacji mobilnej oglądało ponad 570 tys. użytkowników. Tego dnia TVP Sport osiągnął najwyższy dzienny udział w 2025 roku – 3,2%.
W piątek, 6 czerwca reprezentacja Polski rozegrała towarzyski mecz z Mołdawią. Spotkanie na Stadionie Śląskim w Chorzowie łącznie na antenach TVP, poza domem i w Internecie obejrzało prawie 3 mln widzów. Transmisję w TVP1 i TVP Sport przed telewizorami oglądało 2,3 mln widzów. Łączny udział obu stacji w tym czasie wyniósł 21,6%. Poza domem rozgrywką zainteresowało się 365 tys. osób. Transmisje online przyciągnęły 320 tys. użytkowników.
Zorganizowany przez Telewizję Polską 62. Krajowy Festiwal Polskiej Piosenki w Opolu oglądały miliony widzów. Koncerty zdominowały ranking najliczniej oglądanych propozycji telewizyjnych minionego miesiąca i zajęły aż 4 z 10 pozycji.
Najliczniejszą widownię zgromadził niedzielny koncert „Trzy ćwiartki Jacka Cygana – urodziny”. Łącznie w TVP1 i TVP Polonia obejrzało go ponad 2 mln widzów, co zapewniło antenom 19,2% udziału w rynku. Piątkowy koncert „Premiery” łącznie w TVP1 i TVP Polonia obejrzało średnio ponad 1,8 mln osób. Prawie 1,7 mln widzów oglądało w sobotę, 14 czerwca koncert „Zróbmy więc prywatkę…”.
Emitowana w TVP1, TVP Polonia i TVP Info „19.30” zanotowała wzrost zarówno widowni, jak i udziałów w paśmie w porównaniu z czerwcem 2024 roku. Średnia widownia programu wzrosła o 3,3% i wyniosła ponad 1,3 mln osób. Udział w paśmie zwiększył się o 5,2 pkt proc., osiągając poziom 13,6%.
Zaufaniem widzów cieszy się także program publicystyczny „Pytanie dnia”, które w poniedziałek 2 czerwca w TVP1 i TVP Info oglądało ponad 1,7 mln widzów, przy łącznych udziałach na poziomie 15,8%. Wynik ten zapewnił formatowi pozycję lidera wśród programów publicystycznych na rynku telewizyjnym. „Pytanie dnia” znalazło się w TOP10 najliczniej oglądanych propozycji miesiąca.
Znaczący wzrost udziałów w porównaniu rok do roku zanotował kanał informacyjny Telewizji Polskiej – TVP INFO. W porównaniu – czerwiec 2025 roku do czerwca 2024 roku wzrost udziałów w grupie 4+ kształtował się na poziomie 38,1%.
Dane: Nielsen Media