W miniony długi weekend Telewizja Polska zdystansowała konkurencję, osiągając 20,9% udziału w rynku telewizyjnym. Pozycję lidera wywalczył też kanał TVP1, który w dniach 15-17 sierpnia br. zanotował średni udział w rynku na poziomie 6,8%.
Najchętniej oglądano transmisję defilady z okazji Święta Wojska Polskiego – w piątek, 15 sierpnia 2025 roku na antenach TVP (TVP1, TVP Info i TVP Polonia) wydarzenie zgromadziło w sumie ponad 1,9 mln widzów (łączny udział w rynku 24%).
Weekend do udanych mogą zaliczyć również TVP Info oraz program TVP2 „Pytanie na Śniadanie” – w piątek, 15 sierpnia kanał informacyjny Telewizji Polskiej uzyskał 2,8% udziału w rynku, co dało mu najwyższy dzienny wynik od 2 czerwca br., z kolei format śniadaniowy Dwójki zanotował najlepszy wynik dzienny od marca br.
W TOP10 programów długiego weekendu aż 6 pozycji należało do TVP.
Na wysokiej pozycji w TOP10 programów długiego weekendu znalazło się niedzielne wydanie programu informacyjnego „19.30”. W TVP1, TVP Info i TVP Polonia obejrzało go łącznie prawie 1,5 mln widzów, a łączny udział kanałów wyniósł 14,4%.
Spośród propozycji programowych Telewizji Polskiej w TOP10 weekendu znalazły się ponadto: „Teleexpress” (ponad 1,3 mln widzów z udziałem w paśmie 17,5% w niedzielę, 17 sierpnia), „Akacjowa” (959 tys. widzów, udział 12,1%), „Familiada” (798 tys. osób, przy udziale na poziomie 9,7%) i „Pytanie dnia” (910 tys. widzów i łączny udział w paśmie na poziomie 10,5%).
W piątek, 15 sierpnia najwyższą oglądalność od marca br. zanotowało „Pytanie na Śniadanie”. Tego dnia format TVP2 zobaczyło 400 tys. widzów, co przełożyło się na udział audycji w paśmie emisji na poziomie 7,8%. W szczycie oglądalności programem zainteresowało się aż 525 tys. osób.
Dane: Nielsen Media, AMR i SHR% 4+