Cykl wakacyjnych koncertów „Lato z Radiem i Telewizją Polską” okazał się wielkim frekwencyjnym sukcesem organizatorów, czyli publicznego radia i telewizji. W TVP2 i TVP Polonia oglądało je średnio 870 tysięcy widzów – o prawie 100 tysięcy więcej osób niż w 2024 roku. Największym zainteresowaniem widzów cieszyła się impreza z 12 lipca w Elblągu, którą w momencie najwyższej oglądalności śledziło prawie 1,3 mln osób. Cykl imprez dotarł łącznie do 9,1 mln widzów.
– Rosnąca oglądalność cieszy, podobnie jak dziesiątki tysięcy ludzi, którzy bawią się z nami podczas koncertów. Ale „Lato z Radiem i Telewizją Polską” to nie tylko muzyka – to także zdrowotne i edukacyjne pikniki, to „Polska na tak” i całodzienne relacje w TVP Info, to wyjazdowe wydania „Pytania na Śniadanie”, to wreszcie świetna promocja naszych małych ojczyzn. Tegoroczna trasa dopiero się skończyła, a my w zasadzie mamy komplet na przyszłoroczne wakacje. Zainteresowanych miast i gmin jest więcej niż wakacyjnych weekendów. A to najlepszy dowód na to, że ten projekt jest strzałem w dziesiątkę – komentuje Tomasz Sygut, dyrektor generalny Telewizji Polskiej.
W TOP3 najchętniej oglądanych koncertów z serii „Lato z Radiem i Telewizją Polską” w 2025 roku znalazły się:
Koncert w Elblągu z 12 lipca
1,04 mln widzów
Koncert w Lublinie z 9 sierpnia
993,3 tys. widzów
Koncert w Tarnowie z 23 sierpnia
985 tys. widzów
Widzowie tłumnie uczestniczyli w koncertach nie tylko przed telewizorami, ale także pod sceną. Aż 55 tys. osób bawiło się na pl. Zamkowym w Lublinie, gdzie najgorętsze emocje fanów wzbudzili Michał Szpak i Dawid Kwiatkowski. Drugim pod względem liczby uczestników był koncert w Giżycku, gdzie 45-tysięczną publikę rozgrzały występy m.in. Kamila Bednarka, Ani Wyszkoni i Smolastego.
Łącznie w ramach tegorocznej trasy „Lata z Radiem i Telewizją Polską” odbyło się dziewięć koncertów w takich miastach jak: Zakopane, Elbląg, Chorzów, Giżycko, Poddębice, Lublin, Mrozy, Tarnów i Grudziądz.
Dane: Nielsen Media, AMR, zasięg skumulowany (Coverage), 4+