• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Rynek seriali we wrześniu zdominowały produkcje TVP. TVP Sport i Teatr Telewizji ze znaczącymi wzrostami udziałów i widowni. „Pytanie dnia” bezkonkurencyjne.

16:25, 01.10.2025
Rynek seriali we wrześniu zdominowały produkcje TVP. TVP Sport i Teatr Telewizji ze znaczącymi wzrostami udziałów i widowni. „Pytanie dnia” bezkonkurencyjne.!!! pusty LEAD !!!

We wrześniowym TOP10 seriali aż 8 pozycji należy do produkcji Telewizji Polskiej, a w dziesiątce najlepszych programów aż 6 tytułów to propozycje TVP. W czołówce znalazły się transmisje meczów Eliminacji Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej oraz jesienne nowości: „Rolnik szuka żony” i „The Voice of Poland”. Na czele programów publicystycznych dostępnych na rynku TV we wrześniu było „Pytanie dnia” z 1 mln widownią (11% udziałów). Znaczący wzrost udziałów – ponad 101% w grupie 4+ we wrześniu rok do roku – odnotował TVP Sport. Swoją pozycję wśród widowni umacnia również poniedziałkowa scena Teatru Telewizji.

 
Fot. Jarek Praszkiewicz PAP

We wrześniowym rankingu najliczniej oglądanych seriali aż 8 tytułów zajmują produkcje Telewizji Polskiej. Hitem wśród seriali niezmiennie pozostaje serial „M jak miłość”, który 23 września obejrzało ponad 2,5 mln widzów (24,4% udziałów), niesłabnącym zainteresowaniem cieszy się także serial „Na dobre i na złe”, który 24 września obejrzało ponad 1,7 mln widzów, przy udziale 17,5%. W rankingu znalazły się również: „Barwy szczęścia”„Na sygnale”, nowości TVP „Drelich” i „Rodzinka.pl” oraz „Ojciec Mateusz”.

We wrześniowym rankingu TOP10 programów hitami były mecze rozegrane w ramach Eliminacji Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej.

4 września, polska reprezentacja zagrała mecz z drużyną Holandii w rywalizacji o awans na Mistrzostwa Świata 2026. Transmisję rozgrywki w TVP1 (przed telewizorem i poza domem) obejrzało 3,6 mln widzów. W czasie emisji stacja osiągnęła 30,9% udziału w rynku tv. Kolejne 490 tys. użytkowników odtworzyło mecz na stronie internetowej i w aplikacji TVP Sport.

Transmitowany 7 września mecz Polska – Finlandia łącznie na obu antenach – TVP1 i TVP Sport oraz poza domem obejrzało blisko 4,4 mln widzów. W czasie transmisji udział wyniósł 37,4%. Dodatkowo relację online śledziło 516 tys. użytkowników.

Widownia programu „Rolnik szuka żony” rośnie z odcinka na odcinek, średnio w minionym miesiącu oglądało go ponad 1,6 mln osób, średni udział programu kształtuje się na poziomie 16,6%.

W TOP programów miesiąca było także dwójkowe muzyczne talent show „The Voice of Poland”, które gromadziło średnio ponad 1,3 mln widzów (udział 15,3%).

Dynamika wzrostu udziałów TVP Sport we wrześniu br. w porównaniu do września 2024 roku wyniosła w grupie 4+ ponad 101,4%, średni udział kształtuje się na poziomie 1,5%. Wśród najliczniej oglądanych programów emitowanych w TVP Sport na pierwszym miejscu znalazł się mecz Polska – Finlandia, który 7 września obejrzało prawie 1,3 widzów (udziały 11,9%). Tego dnia TVP Sport uzyskał najwyższy udział od listopada 2024 roku.

W porównaniu z wrześniem 2024 roku znaczący wzrost udziałów i widowni zanotował także Teatr Telewizji – w grupie 4+ udział wzrósł o ponad 37%, a widownia rok do roku powiększyła się o ponad 63 tys. widzów. Spośród wrześniowych premier najwyższą oglądalność i udziały odnotował autorski spektakl Macieja Wojtyszki pt. „Księga sprośności”, który 8 września obejrzało 494 tys. widzów, przy udziale 5,1%.

Wzrost widowni zanotowało także główne wydanie „19.30” emitowane w TVP1, TVP Info i TVP Polonia. „19.30” oglądało w minionym miesiącu średnio 1,4 mln widzów (udział w paśmie 14,9%). W porównaniu z poprzednim miesiącem widownia programu wzrosła o ponad 121 tys., czyli o 9,3%.

Dane: Nielsen Media consolidated+2, AMR, CSHR%, w gr. 4+ transmisje meczów w consolidated+2 +OOH