• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Konkurs Chopinowski 2025 hitem Telewizji Polskiej

15:52, 21.10.2025
Konkurs Chopinowski 2025 hitem Telewizji Polskiej!!! pusty LEAD !!!

Transmitowany w TVP Kultura XIX Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina od początku cieszy się nie tylko ogromnym zainteresowaniem polskich i światowych mediów, ale również dużą popularnością wśród widzów stacji. Przesłuchania finałowe z ostatnich trzech dni oglądało średnio prawie 222 tysiące osób, co zapewniło TVP Kultura 2,66% udziału w paśmie emisji. Średni udział kanału w rynku zwiększył się o prawie 17% względem analogicznego okresu 2024 i jest najwyższy od co najmniej 2017 roku.

 
fot. Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, mat. prasowe

Spośród trzech dni przesłuchań finałowych, które odbyły się w dniach 18-20 października 2025, największym zainteresowaniem widzów cieszyły się przesłuchania z niedzieli – w TVP Kultura zobaczyło je prawie 265 tysięcy widzów, co dało stacji udział w paśmie emisji na poziomie 2,62%. Niedzielne przesłuchania okazały się też najpopularniejszym dotychczas pojedynczym wydarzeniem Konkursu.

 

Trwający od 2 października br. Konkurs Chopinowski 2025 w TVP Kultura ogląda średnio ponad 110 tysięcy osób. Daje to kanałowi Telewizji Polskiej poświęconemu kulturze wysoki udział w paśmie emisji na poziomie 1,52%.

 

Transmisja Konkursu Chopinowskiego – jednego z najważniejszych konkursów muzyki klasycznej na świecie i wspaniałego wydarzenia promującego polską kulturę – jest dla nas powodem do dumy. Wyniki oglądalności Konkursu w TVP Kultura dowodzą dużego zapotrzebowania Polaków na kulturę w najlepszym wydaniu. Cieszymy się, że będąc telewizją publiczną mogliśmy na to zapotrzebowanie tak dobrze odpowiedzieć komentuje Tomasz Sygut, dyrektor generalny Telewizji Polskiej.

 

Przez najbliższe trzy dni (21-23 października 2025) TVP Kultura zaprezentuje transmisje gali wręczenia nagród oraz trzech koncertów laureatów.

 

Konkurs Chopinowski 2025 wygrał reprezentujący Stany Zjednoczone Eric Lu. Zdobył złoty medal i nagrodę w wysokości 60 tys. euro. Więcej o Konkursie TUTAJ.

 

Dane: Nielsen Media, AMR i CSHR% consolidated +2, 4+