• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Najlepsze kreacje reklamowe roku 2024 oraz dekady 2014-2024 nagrodzone przez Biuro Reklamy i Marketingu TVP

12:44, 23.10.2025
Najlepsze kreacje reklamowe roku 2024 oraz dekady 2014-2024 nagrodzone przez Biuro Reklamy i Marketingu TVP!!! pusty LEAD !!!

Biuro Reklamy i Marketingu TVP wyróżniło najlepsze kreacje i przekazy reklamowe, które pojawiły się na antenach Telewizji Polskiej w 2024 roku. Wśród laureatów tegorocznej, X już edycji konkursu Złota Mowa Reklamowa znalazły się kampanie: „Nie przescrolluj życia” Fundacji Orange; „3maj się, Polsko” sieci sklepów Delikatesy Centrum Grupy Eurocash oraz „Lovege” firmy Sante. Ponadto kapituła wyłoniła jubileuszowych zwycięzców wśród spotów, które w sposób szczególny zaznaczyły się na reklamowej mapie dekady 2014-2024: reklamy upamiętniające dwie rocznice przystąpienia Polski do Unii Europejskiej Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej (obecnie), kampanie marki Łomża firmy Van Pur oraz marki Kasztelan – firmy Carlsberg Polska.

 
Złota Mowa Reklamowa

W ramach corocznej akcji Złota Mowa Reklamowa oceniono ponad 7 tysięcy nowych kampanii reklamowych, jakie ukazały się na antenach TVP w 2024 roku. Niezmiennie najważniejszymi kryteriami wyboru były najwyższe standardy językowe oraz ranga społeczna i kulturalna przekazów komercyjnych. Nagrody i wyróżnienia przyznano w kategoriach: „Odpowiedzialność społeczna”, „Kreatywność językowa” i ,,Reklamowy tekst roku”.


Zwyciężyły przekazy mocno wpisujące się w nurt marketingu wartości, które podkreślają potęgę wspólnoty i wspólnotowych doświadczeń, ale też zaznaczają wartość jednostkowej, odrębnej wyjątkowości. Wydobywają różnice generacyjne czy regionalne, ale eksponują też uniwersalne dążenia i potrzeby człowieka, niezależne od czasu i miejsca.


Oczywiście nie zabrakło przestrzeni dla kreatywnego żartu, twórczego wykorzystania leksykalnych i gramatycznych możliwości języka. Nagrodzone i wyróżnione reklamy X-lecia jeszcze mocniej uwypuklają rolę i wagę integracji międzypokoleniowej, istotę bycia razem na wielu poziomach – zarówno tych podstawowych, wyznaczanych relacjami z bliskimi, jak też tych narodowych, wynikających ze wspólnych doświadczeń, wspólnej historii czy wspólnego dziedzictwa kulturowego. Kampanie te pokazują urok naszego językowego poczucia humoru i charakterystyczny rytm języka. A oprócz swojej nadrzędnej funkcji promocyjnej i sprzedażowej są estetyczną przyjemnością, treścią wyrażoną w najlepszym stylu.


Więcej informacji: TUTAJ

----

 

– W tym roku Biuro Reklamy i Marketingu obchodzi 35-lecie swojego istnienia. Mamy zatem szczególny powód, aby docenić wszystkie kampanie reklamowe emitowane na antenach Telewizji Polskiej od tak wielu lat. To także okazja, aby uhonorować naszych partnerów biznesowych, którzy obdarzają nas zaufaniem i – mam nadzieję – będą z nami szli dalej, otwarci na więcej.

 

Patrząc z perspektywy dziesięciolecia akcji Złota Mowa Reklamowa – integrującej naszą misję publiczną z biznesem – można bez żadnej przesady stwierdzić, że reklama jest jednym z ważnych świadectw językowych, historycznych, kulturowych i społecznych. Wystarczy tu choćby wymienić takie zdarzenia jak: wybuch pandemii – odzwierciedlony na przykład w nagrodzonej reklamie marki piwa „Kasztelan”; masową migrację mieszkańców Ukrainy do Polski po wybuchu wojny w Ukrainie – co znalazło swój oddźwięk w dwujęzycznych spotach; wstąpienie do UE – także odnotowane w kampaniach reklamowych, gwałtowny rozwój technologii – wykorzystywanie AI w tworzeniu reklam. Wspomnę również o kampanii Fundacji TVP „Twoja i moja nadzieja”, która przecież także wpisuje się w nurt przekazów związanych z wartościami i zaznacza ważne wydarzenia. Spina klamrą lata 1997 i 2024, aby nie zapominać o solidarności, aby dodawać otuchy poszkodowanym w powodziach i nieść im realną pomoc.

Wierzę, że tu, w Biurze Reklamy i Marketingu TVP – między innymi takimi akcjami jak Złota Mowa Reklamowa – tworzymy polską kronikę reklamową, którą z dumą będziemy prezentować przyszłym pokoleniom. 

 

Zależy nam, aby przyznawane przez nas honorowe nagrody i wyróżnienia nie były tylko miłym akcentem dla reklamodawców i twórców, ale także inspiracją dla przyszłych pokoleń. Śladem kronikarskim, lecz też wzorcem stylu przekazu handlowego.

 

Życzymy sobie i Państwu, aby reklamy nadawane na naszych antenach przez kolejne lata oprócz satysfakcji biznesowej dawały także estetyczną przyjemnośćmówi Marcin Gudowicz, dyrektor Biura Reklamy i Marketingu TVP.