Najliczniej oglądane pozycje jesieni 2025 to transmisje spotkań polskiej reprezentacji w piłce nożnej, które Telewizja Polska pokazywała w TVP1, TVP Sport oraz online na stronach i w aplikacjach TVP Sport. Mecz Polska – Holandia rozgrywany w listopadzie w ramach eliminacji do mistrzostw świata w piłce nożnej obejrzało 5,9 mln widzów. We wrześniu mecz Holandia – Polska to ponad 4,1 mln widzów, a spotkanie z reprezentacją Finlandii obejrzało prawie 5 mln widzów.
Wśród kanałów należących do Telewizji Polskiej najwyższy wzrost udziałów – w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku - zanotowały TVP Kultura i TVP Sport. Wzrost udziału TVP Sport wyniósł 37,5%, a TVP Kultura – aż 42,5%.
Hitem jesieni w TVP Kultura okazały się transmisje „XIX Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina”, z którymi stacja dotarła do ponad 5 mln osób. Do TVP Sport liczną widownię ściągnęły mecze polskiej reprezentacji w piłce nożnej w eliminacjach do mistrzostw świata.
Seriale: w TOP10 seriali tej jesieni aż 9 pozycji zajmują produkcje emitowane w Telewizji Polskiej. W zestawieniu znalazły się m.in. nowe seriale jesiennej oferty – „Czarna śmierć”, który okazał się najliczniej oglądaną nowością na rynku telewizyjnym tej jesieni (średnia widownia ponad 1,4 mln, udział 12,7% ), „Drelich” (średnia widownia 1,1 mln, udział 9,7%) – serial oparty na znanej powieści Jakuba Ćwieka oraz „Rodzinka.pl”, której powrót na ekrany wzbudził ogromne zainteresowanie i przełożył się na wysoką oglądalność (średnia widownia prawie 1 mln widzów, udział 9,8% w wysokokonkurencyjnym sobotnim wieczornym paśmie).
Rozrywka: najliczniej oglądanym programem rozrywkowym TVP jest „Rolnik szuka żony”. Reality show znalazł się wśród najpopularniejszych propozycji telewizyjnych jesieni’25. Średnia widownia wynosi 1,7 mln widzów, udział 17,2%. Liczną widownię utrzymał 16. już sezon talent show „The Voice of Poland”. Odcinek finałowy przyciągnął do Dwójki ponad 1,4 mln osób, a średnia widownia całego sezonu to ponad 1,36 mln widzów.
Programy informacyjne: wyraźny wzrost zainteresowania zanotował „Teleexpress” emitowany w TVP1, TVP Info i TVP Polonia oraz „Teleexpress Extra” w TVP Info. W listopadzie 2025 średnia widownia „Teleexpressu” (łącznie w TVP1, TVP Info i TVP Polonia) wynosi ponad 1,65 mln widzów, od września widownia programu wzrosła o 350 tys. widzów. Z kolei „Teleexpress Extra” nadawany w TVP Info ma w listopadzie o prawie 200 tys. więcej niż we wrześniu 2025.
Jesienią wzrosła widownia programów publicystycznych nadawanych w TVP Info. „Wykrywacz kłamstw” ma w listopadzie o prawie 42% więcej widzów niż we wrześniu, a „Sprawdzamy” o 22,7%.
Poranny format Dwójki „Pytanie na Śniadanie” – porównując rok do roku - utrzymuje swoją stałą widownię w grupie wszystkich widzów. Natomiast rośnie zainteresowanie programem
w młodszych grupach widzów: udział pasma programu w grupie 16-59 podniósł się o 17%,
a w grupie 16-49 o prawie 32%.
W załączniku tabele: „Top10 programów jesieni 2025” oraz „Top10 seriali jesieni 2025”
Dane: Nielsen Media; mecze przeliczone w consolidated+2 plus OOH w gr. 4+; programy tv w consolidated +2, AMR, CSHR% w gr. 4+