• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Rekordowa popularność kanałów online Ośrodka Mediów dla Zagranicy TVP

15:07, 04.12.2025
Rekordowa popularność kanałów online Ośrodka Mediów dla Zagranicy TVP!!! pusty LEAD !!!

Łączna liczba odsłon kanałów Ośrodka Mediów dla Zagranicy TVP dostępnych w internecie przekroczyła w tym roku już 2 miliardy. Najbardziej wzrosło zainteresowanie anglojęzyczną stacją TVP World, której miesięczna liczba odsłon wzrosła z 11,7 mln w styczniu 2025 do aż 207,3 mln w październiku br. Z kolei rosyjskojęzyczne pasmo Vot Tak zanotowało ponad pięciokrotny wzrost miesięcznej liczby odsłon od początku tego roku – z 19,7 mln odsłon w styczniu br. do 105,6 mln w październiku br.

 
TVP World, mat. prasowe TVP

W rekordowym pod względem zasięgu online październiku 2025 roku łączna liczba odsłon wszystkich kanałów online Ośrodka Mediów dla Zagranicy TVP wyniosła 379,7 mln. Oznacza to wzrost o 34,4% w porównaniu z wrześniem 2025. W porównaniu ze styczniem br. nastąpił ponad pięciokrotny wzrost łącznej miesięcznej liczby odsłon wszystkich kanałów internetowych Ośrodka Mediów dla Zagranicy TVP.

 

W październiku 2025 roku łączna liczba odsłon wszystkich kanałów online TVP World wyniosła 207,3 mln. Oznacza to wzrost o 83,2% miesiąc do miesiąca. W omawianym miesiącu największy udział w rekordowych wynikach anglojęzycznej marki Telewizji Polskiej miały profile stacji na TikToku i Facebooku, które wygenerowały łącznie ponad 173 mln odsłon (w tym rekordowe 111 mln odsłon na TikToku).

 

Kanały online nadającego po rosyjsku pasma Vot Tak w październiku 2025 po raz pierwszy w historii przekroczyły sumę 100 mln odsłon miesięcznie. Na rekordowy wynik złożyło się m.in. 36,1 mln odsłon na Instagramie, 34,8 mln odsłon na Facebooku oraz 20,7 mln odsłon w serwisie YouTube.   

 

Belsat (Biełsat) w październiku br. odnotował na swoich profilach online 52,3 mln odsłon. Pod względem generowania ruchu Biełsatowi prym wiedzie Facebook, który w omawianym miesiącu wygenerował 39,1 mln odsłon oraz YouTube, który przyniósł kolejnych 4,6 mln odsłon.

 

Slawa, czyli ukraińskojęzyczna redakcja Ośrodka Mediów dla Zagranicy TVP, w październiku 2025 roku zanotowała ponad 14,3 mln odsłon w swoich kanałach internetowych. Slawa rozpoczęła nadawanie w marcu bieżącego roku.

 

Najpopularniejszym kanałem dystrybucji treści online wszystkich programów Ośrodka Mediów dla Zagranicy TVP w październiku br. był Facebook. Oficjalne profile redakcji zagranicznych Telewizji Polskiej wygenerowały na tej platformie ponad 144 mln odsłon. Na uwagę zasługuje również łączna liczba odsłon treści na TikToku, która wyniosła w październiku br. ponad 114 mln. Oznacza to prawie 3-krotny wzrost miesięcznej liczby odsłon profili Ośrodka Mediów dla Zagranicy TVP na tej platformie w porównaniu z wrześniem br.

 

Bardzo się cieszę, że programy tworzone w Ośrodku Mediów dla Zagranicy osiągają tak znakomite wyniki. To pokazuje, jak profesjonalne są zespoły TVP World, Vot Tak, Slawa i Belsatu oraz jak dobrze rozumieją potrzeby i wymagania współczesnych odbiorców, a także specyfikę mediów społecznościowych, które są naszym głównym kanałem dystrybucji komentuje Michał Broniatowski, dyrektor i redaktor naczelny Ośrodka Mediów dla Zagranicy TVP. – TVP World w krótkim czasie przekształcił się z niszowej stacji w ważne źródło informacji o Polsce i naszym regionie, niezbędne dla decydentów i analityków nie tylko w Europie, ale też w Stanach Zjednoczonych; Vot Tak, dawniej jedynie mały dodatek do Belsatu, stał się jednym z najsilniej obecnych w internecie źródeł niezależnej informacji dla rosyjskojęzycznego audytorium; Slawa, zaledwie pół roku od startu, już teraz jest obecna w dystrybucji kablowej w Ukrainie, gdzie osiąga miesięczne zasięgi powyżej miliona unikalnych użytkowników; natomiast Belsat, skazywany przez krytyków na niebyt, po jego włączeniu w skład OMdZ, nie tylko umocnił swoją pozycję (wzrost zasięgów o ponad dwie trzecie), ale też uruchomił dodatkowe programy informacyjne na żywo oraz weekendowe pasmo śniadaniowe dla Białorusinów, również na żywo.