• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Mundial w Brazylii lepiej oglądany niż w RPA

13:31, 02.07.2014
Mundial w Brazylii lepiej oglądany niż w RPA!!! pusty LEAD !!!

Średnio prawie 3,3 mln widzów TVP1 i TVP2 oglądało do tej pory mecze Mundialu Brazylia 2014. To wynik lepszy o prawie 8 proc. niż cztery lata temu podczas mistrzostw w RPA, mimo znacznej zmiany rynku telewizyjnego w tym okresie.

 
Logotyp

56 spotkań mistrzostw świata w piłce nożnej obejrzało na antenach otwartych (TVP1 i TVP2) średnio 3,280 mln widzów przy udziałach wynoszących 31,09 proc. (w 3. kolejce fazy grupowej oglądalność spotkań rozgrywanych o tej samej porze została zsumowana) To lepiej niż cztery lata temu w RPA o 7,9 proc., kiedy te dane wynosiły odpowiednio – 3,039 mln i 30,32 proc. To niewątpliwie sukces Telewizji Polskiej, bo w ciągu czterech lat rynek telewizyjny znacznie się poszerzył, a coraz większą popularnością cieszą się także mundialowe transmisje w Internecie i za pomocą urządzeń mobilnych.

Spotkania 1/8 finału (rozgrywane w dniach 28 czerwca – 1 lipca) także miały większą widownię telewizyjną niż cztery lata temu podczas mistrzostw rozgrywanych na boiskach w RPA. Średnia oglądalność wyniosła 3,567 mln (udziały 32,9 proc.). To wzrost o 9,9 proc. w stosunku do Mundialu 2010 (wtedy dane były następujące: 3,247 mln i 31,97 proc.) i wzrost w stosunku do fazy grupowej, kiedy widownia w porównaniu z 2010 r. była większa o 5,7 proc.

Poniżej trzy najchętniej oglądane spotkania 1/8 finału Dane prezentują kolejno w grupie 4+ widownię, udziały i oglądalność w szczytowym momencie (peak). Najlepiej jednak do tej pory obejrzał się mecz otwarcia Mundialu: Brazylia – Chorwacja (średnia 5,190 mln; udziały 44,51 proc.; peak 6,281 mln).
30.06.2014 TVP1 Niemcy - Algieria 3 992 349; 38,18 proc.; 4 948 669
29.06.2014 TVP2 Holandia - Meksyk 3 943 184; 32,62 proc.; 5 671 424
28.06.2014 TVP2 Brazylia - Chile 3 925 555; 36,57 proc.; 5 918 910

Mundial znakomicie ogląda się także w TVP SPORT. Równoległe transmisje z TVP1 i TVP2 osiągnęły średnią 173 tys., udziały 1,7 proc. TVP SPORT był oczywiście także liderem wśród kanałów sportowych w czerwcu, osiągając 0,75 proc. udziału w rynku telewizyjnym.


Centrum Informacji TVP