David Kalisz jest doktorem nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Stopień doktora uzyskał w Kolegium Zarządzania i Finansów w Szkole Głównej Handlowej za dysertację „Strategie konkurencji. Przypadek rynku telewizyjnego w Polsce” oraz liczne artykuły naukowe na temat strategii przedsiębiorstwa i rynku mediów. W TVP pracuje od 2011 r., gdzie przez ponad trzy lata odpowiadał za obrót licencjami VOD. Od końca 2014 r. jest pracownikiem Ośrodka Administracji w Dziale Zarządzania Nieruchomościami, który odpowiada za sferę inwestycji związanych z nieruchomościami oraz procesy restrukturyzacyjne w tym obszarze.
- Naturalnym bodźcem do zajęcia się tematem stała się praca związana z mediami. Zachodzące głębokie zmiany w procesach strategii konkurencji wywołane cyfryzacją i zmianami w sferze technologicznej stanowiły dodatkowy impuls podjęcia tematu strategii konkurencji. Praca w TVP i związek z rynkiem mediów z pewnością były bardzo pomocne na etapie pisania pracy – wyjaśnia dr David Kalisz. - Nagroda im. dr. Pawła Stępki to dla mnie ogromne wyróżnienie. Strategie konkurencji na rynku telewizyjnym to element mało eksponowany w literaturze, mam nadzieję, że moja praca wniesie dodatkowe spojrzenie na rozwój koncepcji strategii konkurencji w sektorze mediów.
Jedną z nagród konkursowych jest publikacja książki przez Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, dzięki czemu może trafić ona niebawem do szerokiego grona odbiorców. Praca dr Kalisza jest w pewnym sensie dziełem pionierskim na polskim rynku naukowym, ponieważ podejmuje problematykę telewizji tradycyjnej i zagadnienia związane z mediami elektronicznymi w perspektywie strategicznej i jednocześnie wskazuje na rozwiązania sektora telewizyjnego obecne w ujęciu globalnym.
Ideą Nagrody im. dr. Pawła Stępki ustanowionej w 2011 roku decyzją Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz Rady Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego jest promowanie wartościowych prac i ich autorów podejmujących w interesujący sposób tematykę mediów elektronicznych, a także wyróżnianie zasługujących na to wydawnictw naukowych i popularnonaukowych z dziedziny mediów elektronicznych.
Ustanowienie nagrody im. Dr. Pawła Stępki jest wyrazem pamięci o zmarłym tragicznie wieloletnim pracowniku Biura KRRiT, młodym naukowcu specjalizującym się w dziedzinie mediów, autorze kilkudziesięciu artykułów i analiz poświęconych europejskiemu i polskiemu rynkowi mediów. Nagroda pierwszy raz została przyznana w 2012 r.
Centrum Informacji TVP