• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

TVP1 liderem w Wielkanoc

12:40, 29.03.2016
TVP1 liderem w Wielkanoc!!! pusty LEAD !!!

Oferta programowa Telewizji Polskiej zaprezentowana w Wielkanoc została dobrze oceniona przez widzów. Zarówno w Niedzielę Wielkanocną, jak i Poniedziałek Wielkanocny zdecydowanym liderem okazała się Jedynka.

 
Logo TVP1

Zapowiedziami bardzo dobrego wielkanocnego wyniku TVP1 były: świetna oglądalność sobotniego meczu Polska – Finlandia, który przyciągnął aż 4 mln 130 tys. sympatyków sportu przy udziałach 30,6 proc. oraz duża widownia „Wiadomości” – 3 mln 726 tys. (udziały 25,8 proc.). W świąteczną niedzielę 27 marca średnie dzienne udziały Jedynki wyniosły 10,8 proc., a w lany poniedziałek 28 marca – 13,2 proc. Największym zainteresowaniem cieszyły się programy informacyjne TVP1. Hitem niedzieli okazały się „Wiadomości”, gromadząc 3 mln 405 tys. widzów przy udziałach 25,1 proc. W Poniedziałek Wielkanocny największą widownię spośród programów telewizyjnych emitowanych tego dnia miał „Teleexpress” – 3 mln 637 tys. osób (udziały 33,2 proc.). Natomiast „Wiadomości” obejrzało 3 mln 432 tys. widzów (udziały 23,1 proc.), czyli znacznie więcej niż „Fakty” TVN, a także „Wydarzenia” Polsatu.

Z dużym zainteresowaniem spotkała się emisja pilotażowego odcinka trzeciej edycji programu rozrywkowego „Rolnik szuka żony”. W Niedzielę Wielkanocną obejrzało go 3 mln 63 tys. osób przy udziałach 20,6 proc. TVP1 zaprezentowała sylwetki 10 rolników, w tym dwóch kobiet, którzy szukają bratniej duszy. Każdy z uczestników nowej edycji przedstawił swoje pasje, marzenia, plany na życie i - co najważniejsze - wizję idealnego życiowego partnera. Rolnicy, którzy otrzymają najwięcej listów, zostaną bohaterami trzeciej edycji.

Tradycyjnie widzowie Jedynki chętnie oglądali polskie komedie. W Poniedziałek Wielkanocny „Złoty środek” z Anną Przybylską przyciągnął 1 mln 848 tys. osób (udziały 11,8 proc.), a „Nie lubię poniedziałku” – 1 mln 734 tys. przy udziałach 17,6 proc.

Udziały wszystkich kanałów TVP były najwyższe. W Niedzielę Wielkanocną wyniosły 28,5 proc., a w Poniedziałek Wielkanocny – 32,4 proc. Kanały grupy Polsat miały w tych dniach udziały 20,8 proc. i 20,3 proc., zaś TVN – 19,2 proc. i 18,5 proc. Wyniki te po raz kolejny dowodzą, że w przypadku oferty telewizyjnej dla całej rodziny, bo tak Polacy w większości spędzają Święta, Telewizja Polska jako nadawca publiczny wciąż odgrywa absolutnie pierwszoplanową rolę na polskim rynku telewizyjnym.

Centrum Informacji TVP