• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

TVP Kultura odnotowuje wzrost udziałów w grupie komercyjnej

16:20, 24.06.2016
TVP Kultura odnotowuje wzrost udziałów w grupie komercyjnej!!! pusty LEAD !!!

Wiosną TVP Kultura odnotowała 16-procentowy wzrost udziałów w porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku. Kanał uzyskał wysokie udziały również w pierwszym tygodniu ramówki letniej: w grupie komercyjnej 16-49 wyniosły one 0,54%, a w ogólnej – 0,53%.

Nowością letniej ramówki jest cykl „Nienasyceni” (niedziele, ok. godz. 15:00), w którym dwoje bohaterów - Emilia Komarnicka oraz Redbad Klijnstra - podróżuje po Polsce i poznaje osoby, dla których animacja kultury jest życiową pasją. Pierwszy odcinek programu zgromadził ponad 76,5 tys. widzów przy udziale w rynku 0,92% (w grupie komercyjnej udział 0,82%), przewyższając tym samym dwukrotnie średnie wyniki anteny. W ostatnich latach żaden program publicystyczno-kulturalny TVP Kultura nie zadebiutował z tak wysoką oglądalnością.

Od 3 lipca na antenie TVP Kultura emitowany będzie nowy cykl debat „Kierunek Wrocław”, w którym prowadzący - m.in. Tomasz Kempski i Andrzej Jóźwik - będą omawiać najciekawsze wydarzenia tegorocznej Europejskiej Stolicy Kultury. Emisja na żywo, w niedziele o godz. 10:00.

W letniej ramówce znajdzie się również premierowy 2. sezon „Pomników historii” (soboty, ok. godz. 12:00) - cykl reportaży odkrywający miejsca niezwykłe, choć czasem zapomniane na kulturalno-historycznej mapie Polski (prowadzenie: Katarzyna Sanocka).

Na wakacje TVP Kultura przygotowała także specjalne pasma filmowe: Pokolenie VHS (środy, po godz. 22:00) i Kino francuskie (czwartki, po godz. 22:00).

Średni udział TVP Kultura od początku 2016 roku (do 19 czerwca) wyniósł 0,48% w grupie ogólnej i 0,44% w grupie komercyjnej 16-49. w ciągu 10 lat istnienia kanału nastąpił przyrost udziałów o 109%. Wzrostowi udziałów towarzyszy również przyrost widowni (w wartościach bezwzględnych).

(Centrum Informacji TVP)