• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

TVP liderem rynku w 2020 roku

17:26, 04.01.2021
TVP liderem rynku w 2020 roku!!! pusty LEAD !!!

Ponad 8 mln widzów w momencie najwyższej oglądalności według MOR* oglądało „Sylwestra Marzeń z Dwójką”. Średnia widownia koncertu wyniosła 5,9 mln widzów (MOR) oraz 4,9 mln osób (NAM**) i była najwyższa wśród wszystkich programów weekendu sylwestrowo-noworocznego. W 2020 roku anteny główne Telewizji Polskiej zdominowały ranking TOP50 najpopularniejszych programów, wśród których 45 należało do TVP1 i TVP2. Według NAM w 2020 r. grupa TVP utrzymała pozycję lidera, uzyskując najwyższe udziały 28,2% w grupie 4+.

 
Krzysztof Ziemiec „Teleexpress”, foto Jan Bogacz TVP

TVP1 na koniec 2020 r. uzyskała udziały na poziomie 9,7%, dzięki którym zdeklasowała konkurencję. Także TVP2 awansowała w rankingu z udziałami 7,5%.

Flagowe programy TVP wciąż oglądają miliony widzów, a do najpopularniejszych należą serwisy informacyjne, sport, seriale i rozrywka. Najliczniejszą widownię w minionym roku zgromadził według NAM emitowany w TVP1 „Teleexpress”, który w styczniu obejrzało 5,5 mln osób.

W 2020 r. widzowie także licznie oglądali transmisje sportowe. Ponad 5,1 mln osób śledziło „Turniej Czterech Skoczni” w Bischofshofen, a 4,7 mln widzów finałowy mecz Ligi Mistrzów Paris Saint-Germain - Bayern Monachium. Wśród seriali liderem niezmiennie pozostaje „M jak miłość” z widownią 5,1 mln osób (TVP2, 14 kwietnia), natomiast programem rozrywkowym, który zgromadził rekordową widownię był konkurs „Eurowizji Junior 2020”, który obejrzało aż 4,5 mln widzów (TVP1, 29 listopada) i „Rolnik szuka żony” z widownią 3,9 mln osób (TVP1, 1 listopada).

Wyniki oglądalności ostatnich 12 miesięcy pokazały także misyjną rolę Telewizji Polskiej, szczególnie widoczną w trakcie pandemii. Uruchomiony w marcu w porozumieniu z Ministerstwem Edukacji Narodowej program dedykowany dzieciom i młodzieży pozostającej w domach w czasie pandemii „Szkoła z TVP” odnotował na platformie vod.tvp.pl ponad 3 mln odtworzeń. Został też nominowany w konkursie PRIX ITALIA do nagrody w kategorii „Projekt internetowy”.

2020 był rokiem Świętego Jana Pawła II, który „towarzyszył” Polakom dzięki bogatej ofercie anten Telewizji Polskiej. Programy dedykowane Papieżowi gromadziły milionowe widownie.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się też programy dedykowane ważnym wydarzeniom rocznicowym. 5,4 mln widzów oglądało „Debatę Prezydencką” (17 czerwca TVP1, TVP INFO i TVP Polonia). 2,1 mln osób obejrzało 1 sierpnia koncert rocznicowy „Warszawiacy śpiewają (nie)zakazane piosenki” (TVP1 i TVP Polonia). Z kolei koncert z okazji 40. rocznicy powstania „Solidarności” „Dorosłe Dzieci”, 31 sierpnia w TVP1 i TVP Polonia zgromadził 1,1 mln osób.

Również kanały tematyczne Telewizji Polskiej wzmocniły swoją pozycję, a największy wzrost odnotował kanał informacyjny TVP Info, którego udziały 4,8% (NAM) były wyższe o 32,4% w porównaniu ze średnią z 2019 r.

19 listopada portfolio kanałów Telewizji Polskiej wzbogacił oczekiwany na rynku kanał TVP Dokument, który w ramówce proponuje m. in. znane oraz nagradzane dokumenty, zarówno polskie, jak i zagraniczne. TVP Dokument został włączony do oferty kilkudziesięciu operatorów sieci kablowych w całej Polsce, platformy satelitarnej CANAL+ oraz udostępniony w ramach testu standardu DVB-T2/HEVC – w naziemnej telewizji cyfrowej.

Rok 2020 był rekordowy dla TVP VOD. Platforma odnotowała ponad 430 mln odsłon, według najświeższych danych w porównaniu z 2019 rokiem o 31 % wzrosła średnia miesięczna liczba odtworzeń wideo. W szczytowych momentach platformę odwiedzało prawie 3,7 mln realnych użytkowników (RU) miesięcznie. Także w aplikacji mobilnej odnotowano ponad 15 proc. wzrost pod względem średniej miesięcznej liczby RU oraz 45 proc. wzrost odsłon. Ubiegły rok był również rekordowy pod względem ilości czasu spędzanego przez użytkowników na platformie TVP VOD. W 2020r. w TVP VOD udostępniono setki nowych tytułów, uzupełniając tym samym imponującą bibliotekę spektakli Teatru Telewizji, dokumentów, klasyki kina i materiałów archiwalnych. Źródło danych: Gemius/PBI – w październiku 2020 zastąpione na Mediapanel.

Rok 2020 był ważny pod względem rozwoju dystrybucji i rozszerzenia dostępności oferty programów Telewizji Polskiej. Platformę TVP VOD udostępniono posiadaczom telewizorów Philips z systemem operacyjnym Saphi, wprowadzono nową, zaawansowaną aplikację TVP Sport na urządzenia z systemami iOS i Android.

Również program TVP Kultura 2 jest dzisiaj bliżej widzów, dzięki udostępnieniu nowego kanału wirtualnego TVP Kultura 2 na platformie TVP Stream (kultura2.tvp.pl). Odbiór kultury jest teraz możliwy na wszystkich urządzeniach mobilnych.

Sukcesy Telewizji Polskiej towarzyszą również pierwszym dniom 2021 r. TVP2 uzyskała w czwartek, rekordowe udziały br. i najwyższe udziały dnia 17%. Z kolei TVP1 była liderem piątku, soboty i niedzieli uzyskując odpowiednio 14,1%, 8,9% i 12,9%. W Nowy Rok padł rekord udziałów TVP Kultura, które wyniosły 1,13% i były najwyższe od dwóch lat. Natomiast TVP HD uzyskała w tym dniu udziały na poziomie 0,97%, najwyższe od kwietnia 2020.

7,6 mln widzów (MOR) i 5,9 mln widzów (NAM) obejrzało „Turniej Czterech Skoczni” w Innsbrucku w momencie najwyższej oglądalności w TVP1 i TVP Sport,

4 mln (MOR) i 3,1 mln widzów (NAM) obejrzało premierę nowego sezonu „Sanatorium miłości” (TVP1),

3,4 mln (MOR) i 2,8 mln osób (NAM) obejrzało film „Zenek”.