W marcu, według NAM,
grupa TVP uzyskała najwyższe udziały w rynku, które wyniosły 28,3%. Z kolei
TVP1 utrzymała pozycję lidera z udziałami 9,6%, wyższymi o 4,4% w porównaniu do marca 2020. Drugą pozycję w rankingu uzyskała
TVP2, której udziały wzrosły o 12,8% i na koniec miesiąca wyniosły 8,7%.
Wśród kanałów tematycznych największy wzrost 128% osiągnął
TVP Sport, a jego średnie udziały wyniosły 1,14%.
TVP Seriale z dynamiką wzrostu 2,4% zwiększyły udziały do poziomu 1,3%. Ponadto stale rośnie zainteresowanie ofertą
TVP Historia, której udziały 0,7% były wyższe o 25,9%. Antena pozostaje liderem wśród stacji o tematyce historycznej. Pozycję rynkową wzmocniła też
TVP Kultura, uzyskując udziały na poziomie 0,25%, wyższe o 8,7% w porównaniu do zeszłego roku. Z kolei wzrost
TVP Polonia wyniósł 7,7%, zapewniając antenie miesięczne udziały na poziomie 0,14%.
Start wiosennej ramówki pokazał, iż widzowie chętnie powrócili do znanych programów Telewizji Polskiej. W rankingu popularności niezmiennie liderami pozostają flagowe seriale „M jak miłość” (TVP2), „Stulecie Winnych” (TVP1) oraz programy rozrywkowe „Sanatorium miłości” (TVP1). Wielomilionowe widownie gromadziły też transmisje sportowe, wśród których najwyższą oglądalność według NAM odnotowały Eliminacje Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej, mecz Polska – Andora (szczegóły w tabeli na str. 1). Bardzo dobry start odnotowały również znane i lubiane programy rozrywkowe „The Voice Kids” TVP2 z widownią 2,4 mln (12 marca, NAM), „To był rok!” TVP1 z widownią ponad 2 mln widzów (21 marca), „Dance Dance Dance” TVP2, który obejrzało 1,4 mln widzów (14 marca). Niesłabnącą popularnością cieszy się też „Pytanie na śniadanie” TVP2, które z widownią niespełna pół miliona widzów utrzymuje pozycję lidera telewizji śniadaniowych w Polsce.
W Dzień Kobiet, 8 marca portfolio kanałów Telewizji Polskiej wzbogacił nowy kanał, w pełni poświęcony tematyce kobiecej.
TVP Kobieta emituje audycje dotyczące urody, zdrowia, mody, urządzania wnętrz, programy kulinarne, podróżnicze, a także ciekawe filmy dokumentalne, czy reportaże dotyczące ważnych kwestii społecznych. Na starcie, 9 marca, antena uzyskała najwyższe dzienne udziały, które wyniosły 0,23% w 4+ oraz 0,43% w naziemnej telewizji cyfrowej (NTC). Średnie udziały anteny w marcu kształtują się na poziomie 0,14% w 4+ i 0,38% w NTC.Średnie udziały anteny w marcu kształtują się na poziomie 0,14% w 4+ i 0,38% w NTC.
TVP Kobieta jest dostępna w naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) na ogólnopolskim multipleksie ósmym (MUX-8) oraz u ponad 100 operatorów sieci kablowych w całej Polsce, w tym w UPC, Vectra, Multimedia Polska, Orange, Toya, Astra-Net i innych. Dodatkowo sygnał jest dostępny w ramach 5 naziemnych emisji testowych w nowym standardzie nadawania DVB-T2/HEVC (Warszawa, Poznań, Gdańsk, Katowice i Kraków).