Telewizja Polska niezmiennie pozostaje niekwestionowanym liderem oglądalności na rynku telewizyjnym, co potwierdzają wszelkie pomiary i dane rynkowe, również wyniki badań Nielsena. Obserwowane jednak już od kilku lat rozbieżności pomiędzy wynikami pomiarów Nielsena a MOR opartymi na danych z 300 tys. dekoderów, rodzą obawy o możliwość ponoszenia przez TVP strat finansowych w rozliczeniach z reklamodawcami, gdyż opierają się one właśnie na danych monopolisty Nielsena. Różnice pomiędzy wynikami pomiarów MOR i Nielsen w ostatnim okresie wykazują coraz więcej anomalii, co zważywszy na fakt nietransparentności Nielsena, który odmówił Telewizji Polskiej uczciwego audytu, zmusza Telewizję do zintensyfikowania działań zmierzających do ich wyjaśnienia i skompensowania. Niezależnie od przygotowań do pozwu przeciwko Nielsenowi, Telewizja Polska planuje wdrożyć do rozliczeń z rynkiem nową walutę opartą na badaniu Krajowego Instytutu Mediów, które według planów KRRiT, organu właściwego konstytucyjnie do spraw radiofonii i telewizji, zostanie uruchomione w 2022 r.