Magdalena Łazarkiewicz urodziła się 6 czerwca 1954 roku w Warszawie. W 1976 roku ukończyła kulturoznawstwo na Uniwersytecie Wrocławskim, a w 1982 roku uzyskała dyplom Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Jeszcze w czasie studiów, w 1979 roku, została asystentką Andrzeja Wajdy przy „Pannach z Wilka”. Swój fabularny debiut nakręciła w 1985 roku pod opieką Krzysztofa Kieślowskiego. „Przez dotyk” to przejmująca, rozgrywająca się w szpitalu historia spotkania dwóch kobiet Teresy i Anny (Maria Ciunelis i Grażyna Szapołowska).
W 1989 roku reżyserka nakręciła obraz w zupełnie innej poetyce, w którym pojawiły się wątki społeczne i polityczne. „Ostatni dzwonek” opowiadał o klasie maturalnej w prowincjonalnej szkole średniej, o ostatnim pokoleniu starego systemu, o dojrzewaniu młodych i ich buncie.
W 1991 roku wspólnie z mężem Piotrem Łazarkiewiczem, reżyserka zrealizowała film „Odjazd” – znów przyszedł czas na kino intymne, psychologiczne, refleksyjne, próbujące uchwycić skomplikowane międzyludzkie relacje. W „Odjeździe” sportretowane zostają mieszkanki Mazur – Hilda i Augusta, matka i córka, które mieszkają pod jednym dachem. Córka czuje się Polką, matka Niemką.
W 1992 roku powstało „Białe małżeństwo” na motywach dramatu Tadeusza Różewicza. W tym obrazie Łazarkiewicz z dystansem rozprawiała się z polskim zakłamaniem, stereotypami polskiej obyczajowości i kultury.
W 1987 roku Łazarkiewicz przygotowała swoje pierwsze telewizyjne widowisko. Był to „Dom Kobiet” Zofii Nałkowskiej. W Teatrze Telewizji wystawiała, podobnie jak na scenie dramatycznej, przede wszystkim sztuki współczesne, m.in. „Gdy tańczyła Isadora” Martina Shermana o Isadorze Duncan (1997) i „Przypadek Klary” Dei Loher (2003), a także „Klimaty” na podstawie międzywojennej powieści psychologicznej André Mauroisa (1995). W 2014 roku zrealizowała spektakl telewizyjny „Karski”, który na Festiwalu „Dwa Teatry” w Sopocie zdobył aż pięć nagród, w tym za reżyserię.
Reżyserka kręciła dla telewizji również serial „Marzenia do spełnienia” (2001–2002) i, wraz z Agnieszką Holland oraz Kasią Adamik, polityczną „Ekipę” (2007). Dużym sukcesem okazał się nagrodzony Prix Italia i Prix Europa w Berlinie serial „Głęboka woda”.
– „Głęboka woda” to było przedsięwzięcie z kategorii bicia rekordu Guinnessa, ponieważ każdy z odcinków oparty był na trochę innej historii, innym przypadku, którym zajmują się pracownicy socjalni pod wodzą Marcina Dorocińskiego. Mieliśmy na to strasznie mało czasu – pięć dni zdjęciowych na jeden odcinek pięćdziesięciodwuminutowy, co wiązało się z tym, że trzeba było połączyć ze sobą często kilkanaście różnych lokacji, które przypadały na dany odcinek. To była niesamowicie trudna praca od strony organizacyjno-technicznej. Uratowała nas decyzja, dosyć pionierska na gruncie polskim, żeby realizować serial przy pomocy aparatu fotograficznego, a nie kamery. To nam pomogło ograniczyć liczbę osób, które pracowały przy filmie i mogliśmy w większym stopniu korzystać z zastanych warunków – wspomina reżyserka.
Najnowszym filmem Łazarkiewicz jest „Kajtek Czarodziej” (2023), zabawny i pełen magii obraz na motywach powieści Janusza Korczaka.
W podcaście „Rekonstrukcja Cyfrowa TVP” Tomasz Kolankiewicz przygląda się twórczości wyjątkowych gości, zagłębia się wraz z nimi w świat filmów i seriali oraz sięga po ich – dotąd nieznane – anegdoty i wspomnienia. W podcaście poruszane są tematy związane zarówno z najgłośniejszymi, jak i z kameralnymi tytułami, z których wiele dostępnych jest na stronach www.vod.tvp.pl oraz cyfrowa.tvp.pl w nowej jakości obrazu i dźwięku, po rekonstrukcji cyfrowej.
Dotychczas gośćmi podcastu byli: Jerzy Radziwiłowicz, Katarzyna Figura, Maria Pakulnis, Filip Bajon, Grażyna Szapołowska, Krzysztof Zanussi, Janusz Zaorski, Waldemar Krzystek, Olaf Lubaszenko, Bogusław Linda, Jan Jakub Kolski oraz aktorzy serialu „Nad Niemnem” – Iwona Katarzyna Pawlak i Adam Marjański. Za pomysł oraz realizację formatu odpowiada Zespół Ośrodka Dokumentacji i Zbiorów Programowych TVP oraz Agencja Kreacji Rozrywki i Oprawy TVP.
Wszystkie odcinki podcastu są dostępne na profilu Rekonstrukcja Cyfrowa TVP na platformach YouTube i Spotify, a najnowsze informacje o programie w serwisach społecznościowych Facebook i Instagram.