Podstawowymi przyczynami lepszego wyniku w stosunku do założeń są wyższe przychody ze sprzedaży produktów (w tym abonament i reklama) oraz niewykonanie planu kosztów, w wyniku oszczędności i ostrożnego gospodarowania budżetem Spółki.
Spółka ma stabilną sytuację w zakresie płynności finansowej – wskaźniki płynności kształtują się na wzorcowych poziomach.
Przychody abonamentowe po 3 miesiącach 2015 r. wyniosły 214,1 mln zł i były wyższe w stosunku do planu tego okresu o 4,2 mln zł, a także wyższe w stosunku do 3 miesięcy 2014 roku o 6,2 mln zł. Wielkość wpływów abonamentowych, mimo odwrócenia obserwowanego w poprzednich latach trendu spadkowego, jest wciąż dalece niewspółmierna do ponoszonych przez TVP nakładów na cele związane z powinnościami nadawcy publicznego.
Przychody TVP z reklamy i sponsoringu w okresie 3 miesięcy br. są wyższe o 2,9 mln zł od planu za ten okres, a w porównaniu do 3 miesięcy 2014 r. niższe o 3,9 mln zł. Spadek przychodów wynika z faktu, że w lutym 2014 roku transmitowane były Igrzyska Olimpijskie w Soczi.
Koszty działalności operacyjnej w okresie styczeń - marzec 2015 roku wyniosły 349,4 mln zł i były niższe od wartości zaplanowanych na ten okres.
TVP S.A. kontynuuje wielokierunkową restrukturyzację zarówno sfery kosztów, jak i w zakresie dywersyfikacji przychodów oraz optymalizacji zbędnego majątku.
Przewiduje się utrzymanie pozytywnych trendów parametrów finansowych i lepsze wyniki od zakładanych zarówno po 4 kwietnia, jak i na koniec 2015 r. W 2015 r. Spółka osiągnie podobnie jak w 2014 r. dodatni wynik finansowy.
Centrum Informacji TVP