Podczas posiedzenia dokonano przeglądu aktywności Związku w ostatnim okresie. Omówiono również plan działań na najbliższe miesiące. Najważniejszymi z nich będą włączenie się w proces zmian modelu finansowania polskich mediów publicznych oraz zainicjowanie publicznej dyskusji na temat narodowej strategii cyfryzacji radia.
Związek Pracodawców Mediów Publicznych powstał w 2005 r. i działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o organizacjach pracodawców.
Zrzesza wszystkie polskie media publiczne, tj. 19 Spółek – Telewizję Polską, Polskie Radio i 17 rozgłośni regionalnych Polskiego Radia.
Podstawowym zadaniem Związku jest ochrona praw i reprezentowanie interesów zrzeszonych członków.
ZPMP występuje w imieniu swoich członków do organów administracji rządowej i innych instytucji. Prowadzi działania na polu Public Relations na rzecz poprawy poziomu ściągalności abonamentu radiowo-telewizyjnego. Wspiera zrzeszone Spółki w zakresie doskonalenia zawodowego ich pracowników. Stanowi wewnętrzne forum dyskusji na temat przyszłości polskich mediów publicznych. Reprezentuje swoich członków w negocjacjach z organizacjami zbiorowego zarządzania prawami autorskimi oraz w sprawach sądowych. Uczestniczy w konsultacjach społecznych w ramach procesu legislacyjnego, również w odniesieniu do przepisów Unii Europejskiej. Organizuje konferencje nt. właściwego sposobu funkcjonowania mediów publicznych. Zajmuje się badaniami opinii dotyczącymi mediów publicznych i popularyzuje wiedzę na temat realizowanej przez nie misji.
Kontakt:
ul. J.P. Woronicza 17, 00-999 Warszawa
tel. 22 547-52-83, 505-222-066
fax 22 547-52-84
e-mail: biuro@zpmp.pl
www.zpmp.pl