Podstawowe zapisy dotyczące Zasad Etyki Dziennikarskiej w TVP pochodzą sprzed niemal 20 lat. Przez ten czas zaszły ogromne zmiany cywilizacyjne, w tym agresywny rozwój reklamy oraz powstanie i rozkwit nowych mediów. Dlatego - zdaniem członków Komisji - pilnie potrzebne są uzupełnienia Zasad Etyki Dziennikarskiej w TVP o zapisy, które uwzględnią te zjawiska.
Komisja przedstawiła pisemne stanowisko w sprawie aktywności w sieci dziennikarzy pracujących dla TVP (strony internetowe, blogi, facebook, twitter, instagram itp.). Podjęto również temat jednoznacznego uregulowania udziału osób związanych z TVP w reklamie i innych przedsięwzięciach komercyjnych.
Komisja zaproponuje konkretne zapisy, które po konsultacjach przedłoży Zarządowi Spółki. Prezes zadeklarował, że Zarząd zajmie się tymi zagadnieniami w pierwszej kolejności, tym bardziej, że propozycje Komisji Etyki są zbieżne z wizją dziennikarstwa w telewizji publicznej, która jest mu bliska.
Prezes zwrócił też uwagę na potrzebę szkoleń, szczególnie młodych dziennikarzy, w zakresie etyki zawodowej podkreślając, jak ważne jest to dla tworzenia oferty programowej TVP na najwyższym poziomie.
Uczestnicy spotkania wskazywali, że podstawowymi wartościami Telewizji Polskiej są niezależność, bezstronność i uczciwość, a jej dziennikarze są zobowiązani przestrzegać najwyższych standardów merytorycznych i etycznych. To właśnie stanowi podstawowy czynnik odróżniający telewizję publiczną od stacji komercyjnych.
Centrum Informacji TVP